PROJECTE 6è 2n TRIMESTRE

Aquest segon trimestre, per començar se’ls va explicar que hi hauria modificacions dels grups, perquè la gran majoria volia canviar.

Per aquest motiu, vam decidir fer-los per classe, sense barrejar aquest cop, per afavorir després estones per acabar tasques o L’Aula Viva com a grup  sencer.

S’han modificat el nombre de membres per grup, passem de 5 a 4, d’aquesta manera facilitem el treball com marca l’expert Pere Pujolàs i Maset; mirant de fer-los equitatius segons les diverses qualitats de cada membre (a plàstica, llengües, presentació,…).

A continuació, com van decidir els infants a l’inici de curs,  el tema d’aquest segon trimestre serà l’evolució històrica.

Què sabem?

Per veure els seus coneixements previs i d’on partim, van haver de donar resposta de manera individual a la següent qüestió:

Què és la història i per a què serveix?

Després, es va reflexionar en gran grup, i es va fer una definició més completa i enriquidora amb les seves aportacions.

La definició que va sortir, va ser aquesta:

És la ciència que estudia/ explica els esdeveniments/fets al llarg del temps.

Serveix per obtenir informació de segles passats (com vivien, vestien, cultura, arquitectura, menjar, religions, societat…), també per viure millor (aprendre dels seus errors).

Una altra tasca grupal, va ser mirar d’ordenar unes fotografies i posar-les en ordre com creuen ells que estan ordenades al llarg de la història i per què. Després van posar les seves opinions en gran grup i entre tots van decidir quina és la manera correcta.

 

Posteriorment, amb aquestes fotografies ordenades correctament, van creant un gran eix cronològic de classe, posant els períodes i descrivint cada etapa.

 

El treball en grup i la cooperació és molt important en aquesta avaluació inicial grupal.

Després de fer de manera conjunta (en gran grup) l’eix cronològic, van fer un feedback d’aquest, i vam  comentar que no s’havia posat cap data, i s’havien situat pocs esdeveniments històrics.

Per aquest motiu, surt la necessitat de cercar informació per complementar l’eix cronològic, i es decideix com a tasca de grup, fer el seu propi, de manera original i creativa. On es valorarà l’originalitat, així com també el contingut presentat.

 

De manera paral·lela, s’endinsen a la història, a través de l’art i la pintura (quadres de diferents èpoques i pintors) on han de fer un anàlisis i buidatge d’informació d’aquest (colors, època, representació,…)

A més a més, el proper dimarts 5 de febrer, anirem d’excursió al Museu d’història de Catalunya, per fer un taller d’evolució tecnològica al llarg del temps.

Ja us explicarem més endavant, com ha finalitzat tot aquest projecte.

Per veure més imatges, cliqueu a sobre de la següent imatge.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>