Projecte 2n A-B-C

Aquest curs comencem amb força el treball per projectes. Anirem compartint des d’aquest espai les passes que anem fent.

La primera sessió va estar dedicada a explicar com treballarem per projectes i començàrem a pensar Què volem saber i quins temes ens interessen per després comunicar-los als companys. Ens ajuntàrem els tres grups al claustre i vam fer una pluja d’idees de tot allò que ens despertava curiositat. Un cop tot va quedar escrit en una pissarra, es va votar quin tema ens agradava més. Hi va haver un empat entre Planetes i Forats negres. Així que, veient que l’interès dels grups girava entorn el tema de l’espai, enfocàrem el nostre projecte cap a aquest camí.

Tot seguit començàrem a pensar què en sabem de l’espai.  Compartim algunes de les reflexions que van fer els nens i nenes:

Tutor: Què en sabem de l’espai?

– Els satèl·lits fan que les televisions i tauletes funcionin.


Sorgeix un altre tema, els planetes.

-Jo conec Júpiter i Carla.

Tutor: Carla?

El nen ens ensenya en un llibre on ha trobat la informació d’aquest planeta.

Tutor: Quins altres planetes coneixem?

– Saturn.

-Planeta Terra.

– El Sol és un planeta?

– És una estrella.


– La Terra sempre va girant encara que no ens adonem.

– El món es tan gran que no sembla rodó.

– A mitja Terra és de dia i a l’altra mitja és de nit.


– Alguns astronautes van veure extraterrestres a l’espai

– Hi ha algun planeta que es diu Venus.  Hi ha un planeta que es diu “nan” perquè és molt petit.

– Els forats negres són unes aspiradores gegants.


-El sol fa pujar gotes d’aigua del mar al cel.

-A la lluna, s’hi pot anar amb coet.


-Hi ha unes estrelles que juntes tenen forma d’os.

-Hi ha l’Ossa Major i l’Ossa Menor.

– Hi ha 4 estacions a l’any.

Atès que els dimecres és la sessió en què s’emmarca el llenguatge plàstic, en la tercera sessió, es proposà que tothom plasmés en un A3 un dibuix lliure vers aquest tema.  Mentrestant, l’especialista de plàstica els proposà una activitat conjunta: els alumnes sortien en petits grups de l’aula i pintaven amb témperes un mural (el fons de l’espai) on posteriorment s’enganxaran els dibuixos individuals que van fer.

Simultàniament es va fent un treball de LECTOESCRIPTURA:  Miren llibres relacionats amb el tema, treballen les lletres del “Racó del Projecte”, decoren la tapa de la llibreta, deixen volar la imaginació… i, en els propers dies, comencen a formular hipòtesis del que volen saber i les escriuen en papers de colors que van enganxant al mural de la classe.

           

    També busquem informació per Internet d’allò que dubtem o no tenim prou informació     

Quan arriben les informacions que hem buscat amb les famílies i els treballs que hem fet, ho presentem a la resta de companys.

Amb tota aquesta informació hem construït un”planet book”: hi hem enganxat fotos i hi hem fet dibuixos de les frases que hi anàvem apuntant.  Així cada grup tenim recollida la informació que hem trobat.

   

L’especialista de Llenguatge plàstic ha presentat l’artista Vincent Van Gogh: l’Autoretrat i altres pintures on s’apreciava la sinuositat de les pinzellades.

S’ha fet especial esment en l’obra La nit estelada, sense veure, però, els colors originals.  S’ha incidit en el difuminat de l’obra i com podríem aplicar aquesta tècnica per fer una pintura referent al tema que estem treballant: l’espai.  Així, posteriorment, cadascú en un full i amb ceres ha deixat volar la imaginació i ha fet la seva pròpia producció.  Un cop acabada l’han envernissat

 

 

En el marc de la literatura i relacionat amb el Projecte, s’ha presentat el poema “La lluna”

                                                  Ahir, quan tothom dormia

la lluna va anar a fer un volt,

va trobar quatre estrelletes,

va sentir xutar un mussol, 

i es va gronxar amb quatre núvols

com si fossin un bressol.

…..

                               Joana Raspall

S’ha fet un treball de vocabulari, de dicció, d’expressió i de memorització.

També s’ha explicat el conte “¿A qué sabe la luna?” i cadascú ha fet la seva aportació.  Les respostes han estat molt variades: “dulce, algodón de azúcar, gominola, fresa, chocolate blanco, queso, tierra…”

Després hem enganxat a la llibreta una fotocòpia del conte i cadascú ha escrit la seva frase:  “A mi la luna me sabe a …” 

També hem treballat endevinalles relacionades amb el sistema solar.

A l’hora de plàstica es presenta el treball artístic d’un planeta.  En una tapa de plàstic transparent s’hi posa un bon raig de cola i es barreja amb témpera del color preferit per cadascú, es barreja i s’hi afegeix purpurina.  Després es deixa assecar i es desprèn del seu motlle.  El resultat és un “planeta”  que brilla quan s’enganxa als vidres i li toca el sol.

     

 

    

Aquesta setmana hem fet una SESSIÓ D’EXPERIMENTACIÓ

Hem recordat què vàrem dir envers el gust que té la lluna, arran del conte que vam treballar la setmana anterior.  Llavors hem hagut d’esbrinar quin gust tenia  el contingut del plat que teníem davant.  Al final tots ho hem endevinat.  Cada plat tenia un gust diferent: dolç (sucre, melmelada de maduixa, xocolata blanca o gominola), salat (sal o formatge ratllat) i àcid (llimona).

D’aquesta manera s’han respost a les prediccions que els alumnes havien fet quan es va explicar el conte.

Aquesta setmana hem fet un treball d’estadística dins el nostre projecte.  Atès que la inclinació de l’eix de rotació de la Terra és la responsable de la successió de les estacions de l’any, hem fet una gràfica per veure la quantitat d’hores solars que tenim a Barcelona cada mes de l’any.

A l’hora de plàstica cadascú ha fet el seu planetari.

 

L’última activitat plàstica d’aquest projecte ha estat la confecció d’un PHOTOCALL.

En les imatges següents podreu veure quina va ser la proposta guanyadora -cadascú de nosaltres va dibuixar-ne un i després vam escollir el que més ens va agradar.

També com l’hem pintat i decorat ii com ens ha sortit la foto!!!!

                                                                           

          

COM SI VOLÉSSIM PER L’ESPAI!!!!!!!!!!

 

3 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>