Cada dia estem més adaptats a l’escola. Els ambients de referència de cada grup, ens ajuden a anar agafant consciència d’identitat així com a anar aprenent noves coses d’un espai un context que ens caracteritza.
El treball per ambients potencia l’autonomia dels infants, una autonomia lligada a l’autoconcepte positiu i a la confiança en un mateix que és condició indispensable per a l’aprenentatge.
Tota aquesta manipulació de material divers, natural i proper permet als nens i nenes aprendre a través dels sentits, a través del tacte i de l’experimentar amb el que fa i el que controla. Això és important perquè tot coneixement passa en un inici pel sistema sensorial quan el cos reacciona davant un estímul que rep de l’exterior. Posteriorment aquesta sensació o vivència es converteix en més conscient i així sorgeix un aprenentatge.
L’espai genera múltiples experiències relacionades amb els diferents llenguatges (musical, matemàtic, escrit i oral, psicomotriu, artístic i corporal) i així es pretén aconseguir el desenvolupament integral de cada nen i nena. Les activitats els encaminen a prendre decisions, a provar estratègies diferents, a pensar, conèixer, descobrir coses noves del món que els envolta.
Els adults els acompanyem en aquest procés d’aprenentatge i els ajudem a potenciar les seves habilitats en un context que promou la construcció conjunta de significats que parteixen de vivències.
Cliqueu sobre la imatge per veure alguns moments.
Que bé poder veure’ls! Merci!