PRIMERS DIES A EDUCACIÓ INFANTIL.

Cada dia estem més adaptats a l’escola. Els ambients de referència de cada grup, ens ajuden a anar agafant consciència d’identitat així com a anar aprenent noves coses d’un espai un context que ens caracteritza.

El treball per ambients potencia l’autonomia dels infants, una autonomia lligada a l’autoconcepte positiu i a la confiança en un mateix que és condició indispensable per a l’aprenentatge.

Tota aquesta manipulació de material divers, natural i proper permet als nens i nenes aprendre a través dels sentits, a través del tacte i de l’experimentar amb el que fa i el que controla. Això és important perquè tot coneixement passa en un inici pel sistema sensorial quan el cos reacciona davant un estímul que rep de l’exterior. Posteriorment aquesta sensació o vivència  es converteix en més conscient i així sorgeix un aprenentatge.

L’espai genera múltiples experiències relacionades amb els diferents llenguatges (musical, matemàtic, escrit i oral, psicomotriu, artístic i corporal) i així es pretén aconseguir el desenvolupament integral de cada nen i nena. Les activitats els encaminen a prendre decisions, a provar estratègies diferents, a pensar, conèixer, descobrir coses noves del món que els envolta.

Els adults els acompanyem en aquest procés d’aprenentatge i els ajudem a potenciar les seves habilitats en un context que promou la construcció conjunta de significats que parteixen de vivències.

Cliqueu sobre la imatge per veure alguns moments.

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>