PLANETA TERRA BRUT O NET?

EL GRUP DE 1r JA TENIM NOU PROJECTE!

Preocupats per les imatges i notícies que veiem sovint als mitjans de comunicació, els alumnes de primer volem iniciar el nostre següent projecte investigant perquè s’embruta tant el nostre planeta i com nosaltres podem contribuir a millorar l’estat del medi ambient.

Els dos grups de 1r estem treballant conjuntament i, per això, l’elecció del tema i el títol del nostre projecte l’hem consensuat després d’escoltar-nos, debatre i compartir les nostres opinions.

Una de les activitats que estem duent a terme és la construcció d’un mar a l’escola. Estem parlant i aprenent la millor manera de reduir, reutilitzar i reciclar les nostres deixalles, tant les que generem a l’escola com les de casa.

Ara que ja sabem com reciclar, hem fet una activitat al pati per adonar-nos de la quantitat de residus que generem, de quin tipus són i quins contenidors hauriem de demanar per l’escola per a reciclar entre tots.

Amb les tauletes hem conegut el projecte “Hungry planet” on hem vist unes quantes fotografies del que gasta una família per alimentar-se a diferents països i ciutats del món. Ens ha ajudat a entendre la quantitat de residus que generem i intentarem descobrir els que generem nosaltres a casa i a l’escola.

També hem anat a l’hort per entendre què necessiten les plantes per a viure i com podem ajudar al planeta si cuidem aquestes plantes.

Hem creat una bústia de “Superverds”. Amb les ulleres verdes detectarem qualsevol acció que no cuidi el planeta i farem un suggeriment a la bústia per poder-ho arreglar. Entre tots fem un planeta millor.

Ahir va venir la Berta i vam fer l’activitat de “Seguim la pista a l’orgànica”. Primer ens va portar material per reciclar i adonar-nos de la quantitat de residus orgànics que generem, després, a partir d’uns jocs de cartes, vam conèixer el cicle que permet convertir aquests residus en compost per plantar i finalment vam tocar i olorar diferents tipus de compost i vam saber de quins residus orgànics provenien.

Podeu veure les fotos clicant el següent enllaç: https://photos.app.goo.gl/k3B1pXuebyPnGXgR7

Per la tarda, vam elaborar unes gràfiques de tamany molt gran amb les dades que vam recollir sobre els envasos de plàstic que tenim a casa perquè tots els nens i nenes de l’escola puguin veureu-ho.