EXCURSIÓ A CAN MONTCAU P3

Ensenyar per a la vida i en la vida

Amb aquesta premissa es planteja l’excursió a “Can Montcau”, amb la qual es pretén que els infants s’endinsin en un espai natural i animar-los a fer una observació tranquil·la i lúdica del seu entorn.
És ben sabut que el medi natural i els éssers i elements que l’integren es converteixen en els objectes preferents de la curiositat i l’interès infantil. D’aquí la necessitat d’aquesta sortida, perquè s’apropin al coneixement dels éssers vius dins del seu hàbitat: com són?, com s’alimenten?, on viuen?, com es relacionen? Així, sentir com la gallina cloqueja o la cabra bela; escoltar el galop del cavall; observar les mamelles de la vaca per on surt la llet; acaronar el plomatge del pollet o la suavitat del pèl d’un conillet; veure com els porcs caminen buscant l’ombra perquè no poden aguantar el sol del migdia… pretén, a més, fomentar una actitud de sensibilització i respecte cap al món animal. També, el fet de poder-ho compartir amb els companys, companyes i mestres marca i enriqueix molt més l’experiència. Es creen estones de gaudi i joc compartit diferents de les de l’escola.
L’endemà, a l’aula, recordar les anècdotes i els bons moments viscuts, i verbalitzar aquestes experiències ens fan créixer i sentir-nos més a prop uns dels altres. L’apreciació de la diversitat i riquesa del medi natural, el descobriment que les persones en formem part o ens hi vinculem afectivament són la base per fomentar des de l’escola actituds habituals de respecte i cura.

Cliqueu a la imatge per veure l’ àlbum.