ESCAPE ROOM EDUCATIU: EL DESPATX DEL PALEONTÒLEG DESAPAREGUT

Els alumnes de quart han experimentat amb un escape room educatiu, per finalitzar el projecte del segon trimestre sobre els dinosaures.

“Un Escape Room és una experiència de joc immersiva on  l’alumnat és desafiat a solucionar un misteri dins d’una habitació on s’ha quedat tancat, en un temps determinat. Per a això haurà de superar una sèrie de reptes diferents que el portarà a trobar la solució a l’enigma, i que obre la porta de sortida”(C.Cordero)

El misteri està acompanyat d’una història que serveix de fil conductor.

La nostra història es basa en el despatx d’un paleontòleg que havia convidat als alumnes per explicar com es treballa en un jaciment. A la sala només hi ha la seva ajudant preocupada per la seva desaparició i una obertura a la paret amb un munt de plantes exòtiques que sembla un portal tridimensional al món dels dinosaures.

Voleu saber si els nostres alumnes de 4t han pogut resoldre el misteri del “paleontòleg desaparegut”… mireu el vídeo.

Un escape room educatiu és una metodologia que aporta grans beneficis a l’aula. Com diu C. Cordero, posa a l’alumne en el centre del procés d’aprenentatge i facilita la immersió en els continguts proposats,  augmenta la motivació a l’acció i aprendre fent, desenvolupa la imaginació, normalitza la utilització de les TIC, millora el raonament lògic i  habilitats comunicatives i lingüístiques.

En el nostre cas, l’escape room, s’ha utilitzat en finalitzar el projecte, per tal de posar a prova els coneixements treballats a l’aula, com també, per valorar i fomentar la cohesió i coordinació de cada grup de treball…i a més, HA SIGUT D’ALLÒ MÉS DIVERTIT!!!