ELS AMBIENTS INTERCICLE: EN PLE FUNCIONAMENT AMB LA INCORPORACIÓ DE P3

Aquesta setmana les tres classes de P3 s’han incorporat als ambients de lliure circulació iniciant la posada en marxa dels 8 ambients d’aprenentatge necessaris per als 175 alumnes d’Educació Infantil. A inicis de novembre es va convidar diàriament un grup perquè anessin coneixent les dinàmiques, mestres i companys/es amb qui conviuran durant les tardes d’ambients..

Els ambients de lliure circulació son una metodologia que afavoreix el desenvolupament d’hàbits socials; la descoberta de nous espais, jocs i, joguines, compartits amb infants de diferents edats; la necessitat i gaudi de posar-se d’acord; establir normes i maneres de procedir. Un espai on els/les més petits/es tenen el model dels/les més grans per millorar i aconseguir fer produccions més complexes i, on els/les més grans adquireixen la responsabilitat d’ajudar i acompanyar l’alumnat més menut.

Els ambients permeten donar temps, materials i espais per tal que cada infant ajusti l’activitat a les seves necessitats. Un dels trets que més ens agrada d’aquest tipus d’organització és que cadascú pot tenir experiències i emocions diverses, vinculades a les diferents intel·ligències múltiples.

Ara ja, tot l’alumnat pot compartir totalment aquest moment i interaccionar amb altres companys i companyes d’edat i graus maduratius diferents, enriquint així les seves possibilitats de relació, vincle i col·laboració durant dues tardes a la setmana (dimarts i divendres).

Tothom no fa el mateix en el mateix moment, la qual cosa afavoreix un clima ric i agradable on cada ambient disposa d’una programació i propostes úniques relacionades amb una temàtica diferent: “Art”, “Construccions”, “MatemàTIC”, “Manetes (llengua i psicomotricitat fina)”, “Joc simbòlic”, “Experimentació, llums i ombres”, “Psicomotricitat” i “Teatre i Literatura”.

A continuació us compartim algun dels moments més memorables del dia d’estrena dels diferents ambients d’aprenentatge: