Els alumnes de 6è B hem fet l’esbós de la Haima.

Com ja sabeu una de les possibles propostes d’innovació en l’espai del pati (que es va recollir a través de l’enquesta realitzada), és fer un conta-contes dins del claustre, en alguns dies del curs escolar.
Per fer aquest conte- contes els alumnes de 6è B vam pensar en fer una petita Haima en una cantonada del claustre, hem estat durant tres sessions fent el projecte d’aquesta, calculant la mesura de l’espai físic on va ubicada, dibuixant el planell, calculant a partir del dibuix fet en varies perspectives la superfície, el volum… per tal de poder saber la quantitat de metres de tela que necessitem per cobrir-la.
Tenim el projecte d’una Haima rodona, una amb superfície quadrada, una rectangular… ja que cada grup va fer el seu disseny a través d’un treball cooperatiu.
Les dificultats que ens hem trobat han estat en pensar en com s’aguantarà, en l’alçada, el tipus de tela que necessitem, si la volem com un espai fix o que es pugui moure, quantes persones podrien estar a dins, si posàvem coixins o no, que passava si plovia o no plovia, elements bàsics per a fer una construcció en un espai.
Percebent les matemàtiques com quelcom relacionat amb el nostre dia a dia, emprant-les de forma útil i significativa.
Us mostrem els exemples que hem anat elaborant.