EL MAR. Projecte 3r

EL MAR.

Durant aquest 1r trimestre els nens/es de 3r estem treballant el projecte “EL MAR”.

A la primera sessió  vam baixar al pati per fer una dinàmica tots junts i  ens vam organitzar en grups.

    

Un cop triats els grups, ens vàrem reunir tots per tal de compartir quins temes ens interessaven investigar aquest trimestre. Els temes que més  ens van motivar van ser:

  • Els animals
  • El mar
  • El cel
  • Els dinosaures
  • Els planetes
  • El fons del mar
  • Les aus
  • Les plantes
  • Les meduses

Quan ens vam tornar a reunir per parlar del nostre projecte, vam veure que el mar interessava a molts dels nostres grups; així que vam acordar que aquest trimestre investigaríem el Mar.

Un vegada decidit el tema, vam fer una pluja d’idees per veure quins interrogants o preguntes teníem sobre el Mar.

Aquests són els nostres grans interrogants:

–        “Per què l’aigua és salada”?

–        “Per  què els peixos no poden respirar fora de l’aigua”?

–        “Per què nosaltres no podem respirar a l’aigua”?

–        “Com es va crear el mar”?

–        “Quants metres pot fer el mar”?

–        “Existeix l’Atlàntida”?

–        “Hi ha meduses a tots els mars”?

–        “Com respiren les meduses”?

–        “Com viuen els peixos a l’aigua salada”?

–        “Com s’han format els peixos”?

–        “Quins mamífers  viuen a l’aigua”?

–        “Com viuen les estrelles de mar i perquè no floten”?

–        “De què està recobert el cos dels peixos”?

–        “Característiques de les meduses”

–        “Com moren els peixos”?

–        “Com han nascut els taurons i les seves característiques”?

–        “Quants peixos hi ha al mar”?

–        “Què mengen els peixos”?

–        “Com han aparegut les plantes del mar”?

–        “Existeixen les sirenes”?

–        “Per què els calamars tenen els ulls tan grossos i llancen     tinta negra”?

I un cop abocats tots els nostres interrogants, els vam organitzar en un mapa conceptual:

  

A continuació vam parlar de l’aprenentatge cooperatiu. Vàrem acordar que faríem aquest projecte treballant en aquesta nova metodologia i que cada membres del grup desenvoluparia un càrrec. A continuació us expliquem en què consisteixen aquests rols:

  • Coordinador/a: és el portaveu del grup, aixeca la mà per parlar, ajuda al mestre o la mestra i organitza la feina de l’equip.
  • Moderador/a: controla el to de veu del grup, controla que no es perdi el temps i anima a fer les tasques.
  • Secretari/ària: escriu les opinions i conclusions del grup.
  • Controlador/a de recursos: treu i recull el material per tot el grup (tisores, cartolines, folis…) i s’encarrega que tothom tingui cura del material.

                      

Només ens faltava decidir quin tema investigaria cada grup.

Entre tots ens distribuírem els temes segons els nostres  interessos  i finalment ens vam posar noms:

 

Ja portem unes quantes setmanes investigant. Hem anat a l’aula d’informàtica, a la biblioteca, hem portat llibres i revistes de casa i fins i tot alguns companys i companyes han portat petxines, algun fòssil, estrelles de mar….

Malgrat estar atrafegats organitzant la nostra informació i pensant com ho explicarem als nostres companys/es de classe, hi ha molta emoció!

Alguns grups han començat els experiments: hem obert un calamar i un verat:

          

 

    

Tots sabem que el mar és salat però flotem més en aigua dolça o salada?

Amb un ou, un got i sal ho hem comprovat.

  

El grup que investiga els orígens del mar ha fet un petit experiment sobre la contaminació. És molt fàcil embrutar el mar però molt difícil netejar-lo.

        

      

Properament seguirem informant dels nostres progressos……

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>