5’B visita a l’Agrupació Astronòmica de Barcelona

Avui, dimecres 6 de juny de 2018, els alumnes de 5è B han visitat la seu de l’Agrupació Astronòmica de Barcelona, programada dins del projecte que estan realitzant durant aquest últim trimestre del curs. Es tracta d’una agrupació declarada d’utilitat pública segons resolució del Departament de Justícia de la Generalitat  de Catalunya el 12/11/2009. Els seus membres són astrònoms amateurs i professionals, que es dediquen a estudiar, fotografiar i difondre tot el relatiu al nostre Sistema Solar.

Hem estat rebuts pel Jaume Roca i tres membres més, que amb molta amabilitat i carinyo ens han dedicat dues hores durant les quals els alumnes, primer distribuïts en grups, han visitat la Biblioteca, on han pogut veure la quantitat de llibres d’estudi que tenen, han escoltat les explicacions donades, han fet preguntes i han repassat els conceptes treballats a classe. Tot seguit han fet un passeig davant les impressionants fotografies dels passadissos, i han escoltat atentament les explicacions sobre les parts d’un telescòpi, els tipus de lents de que disposen, i els diferents models amb els quals treballen.

Finalment, ja en gran grup, en Jaume Roca ha fet una exposició molt didàctica i participativa sobre les peculiaritats de cada planeta, dels satèl·lits, del Sol, dels asteroides i cometes, del perquè de les marees i els eclipsis, mostrant fotografies i vídeos reals fets alguns per membres de l’Agrupació i d’altres per diferents sondes i satèl·lits artificials. Així, han pogut veure, per exemple, un vídeo de les flamarades del Sol o un altre d’un satèl·lit orbitant Júpiter pels pols.

Ha estat una visita molt instructiva, que els ha apropat molt més a un món que de per sí els atreu i interessa força, i volem agrair a l’Agrupació la bona preparació de la visita i la labor de difusió que fan dels seus coneixements.

Aquí us deixem un àlbum de fotos de la sortida que resumeix una mica les activitats fetes pels alumnes.

Cliqueu la foto per a accedir a l’àlbum.