PROJECTE DE TRANSFORMACIÓ DEL PATI

ESTEM MOLT CONTENTS QUE EL PROJECTE DE L’ESCOLA “Fem un pati més inclusiu a l’Escola el Sagrer” hagi estat seleccionat en el procés de Pressupostos Participatius de Decidim Barcelona. Agraïm la implicació i el suport de tota la comunitat educativa i, també, dels veïns del barri de La Sagrera, perquè el nostre pati és un Pati Obert.
Us annexem la descripció del projecte seleccionat:

Descripció ampliada: El pati d’aquesta escola s’utilitza molt, tant en horari lectiu com extraescolar. Ara presenta un estat molt deficient i insegur. Proposem diverses
propostes, fruit d’un procés participatiu amb tota la comunitat educativa i, sobretot, amb l’assemblea d’alumnes delegats dels infants.
El projecte, doncs, preveu realitzar millores en diversos espais: en el pati-pista (fer-hi una caseta de joc inclusiu, un boulder a la paret lateral, incorporar-hi jocs d’enginy, il·luminar el porxo i reparar les grades de fusta); en els patis de sorra (refer l’hort i el laberint, renovar els bancs i els elements de ferro, substituir la pista de futbol per una de ciment, posar un paviment de cautxú a la pista de voleibol, afegir un boulder, incorporar-hi jocs d’enginy, una taula de tenis taula i millorar la zona de gespa artificial); en el pati de P4/P5 (posar-hi elements naturals i de fusta, un espai d’experimentació i un espai tranquil amb caseta, i eliminar les estructures de ferro i de ciment); i en el pati de P3 (canviar l’estructura de plàstic per una de fusta i posar-hi una cabana).

Incorporació de la perspectiva de gènere: Volem fer un pati més inclusiu potenciant els diferents espais i racons de l’escola per oferir un equilibri entre espais
de moviment, calma i natura que afavoreixen noves maneres de relacionar-se més inclusives.