STEAM a l’escola.

Molt sovint es treballen les matèries experimentals per separat. Però… i si els unissim? I si a més a més es connectessin els dos hemisferis del cervell a través de l’expressió artística. Això s’anomena STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Maths).

A la Comunitat dels Grans, en grups reduïts l’alumnat anirà utilitzant aquesta metodologia durant aquest segon trimestre, experimentant i creant seguint els processos científics. Amb un material concret i reduit i de forma lliure han de dissenyar i construir diversos elements:

El grup lila havia de trobar la manera de crear una cistella de bàsquet i una llançadora de pilotes i aconseguir que aquestes entrin dins l’anella. El grup groc necessitaven idear una porteria amb un porter mòvil que pogués aturar totes les pilotes llançades entre els tres pals.

Des del primer moments els alumnes s’engresquen amb l’activitat i tenen moltes ganes de construir, tot i que abans hi ha sempre el procés de reflexió. Tot el procés l’han d’anar anotant al seus fulls de projecte, així com les modificacions que hi fan quan el proven. Està sent tota una experiència per l’alumnat.

Us deixem un recull de fotos i videos perquè us en feu una idea. Només hi ha passat un petit grup. Aviat en sabreu més de les nostres enginyeres i enginyers i esperem fer una exposició un cop acabat perquè pugueu provar els invents de primera mà.

ACTUALITZACIÓ!

NOU VÍDEO —>> IMG_0606