Xarxes pel canvi: moment per reflexionar sobre l’educació dins de l’escola.

Com ja sabeu aquest curs la nostra escola s’ha incorporat a les Xarxes pel canvi, un projecte que contribueix a la innovació de les escoles a través de la pròpia reflexió dels mestres del claustre i en la connexió en xarxa amb altres centres educatius, per aprendre de les experiències dels altres.
En la nostra primera trobada vam reflexionar sobre els set principis de l’aprenentatge basat en els textos d’Edgar Morin i els set sabers necessaris per a l’educació del futur.
Aquesta trobada ens fa pensar sobre com l’alumne ha de ser el centre de l’aprenentatge, com influeixen les emocions en la construcció de l’aprenentatge, com hem de tenir en compte i present les diferències individuals de l’alumnat, l’esforç com a element clau, la motivació, aprendre com la construcció de connexions entre sabers, l’avaluació…
Qüestions que les anem traslladant a la nostra realitat d’escola i d’aula. Una conversa entre tots i totes que ens ajuda a veure altres maneres, diferents punts de vista, a establir un conjunt d’idees que segur que ens fan percebre l’educació com una tasca complexa però compartida.
Trobades que creiem que són molt valuoses i que continuarem fent.