El racó de la Biblioteca

Bones festes!

Si encara heu de fer la carta als Reis no us oblideu de posar-hi unes miques d’aventures! Des de la biblioteca de l’escola us deixem unes quantes idees…

Pels petits:

nosaltres-cincNosaltres cinc / Quentin Blake. Corimbo, 2016

Un relat fascinant de l’aventura, l’amistat i el treball en equip. Cinc amics fantàstics, cadascun té una capacitat inusual. Amb el característic sentit de l’humor de Quentin Blake i amb les seves il·lustracions exuberants, aquesta obra és un poderós recordatori que el món és un lloc millor quan ens centrem en el que podem i sabem fer, en lloc de fer-ho en el que no sabem.

digue-lhi-a-la-mareDigue-l’hi a la mare, digue-l’hi al pare / Cristina Petit; il·lustracions d’AntonGionata Ferrari. Animallibres, 2016.

Avui plou i toca quedar-se a casa. Sort que en Martí té uns pares fantàstics i mai li diuen NO. I és que estan molt ocupats i volen aprofitar el dia per fer mil coses. Així que en Martí també l’aprofitarà, i molt… Com acabaran les malifetes d’en Martí? Descobreix aquest magnífic àlbum il·lustrat ple d’ironia sobre les obligacions que tenen els pares en l’educació dels seus fills

Pels mitjans:

lefimeraL’Efímera / Stéphane Sénégas. Takatuka, 2016.

Dos germans descobreixen un petit insecte molt divertit: una efímera. Busquen per internet i, quan saben que la seva nova amiga només viu un dia, decideixen fer mans i mànigues perquè aquest únic dia li sigui inoblidable i la fan participar en tota mena de jocs i aventures.

fred-lamic-imaginariFred l’amic imaginari / Eoin Colfer ; Oliver Jeffers. Andana, 2016

Un cant a l’amistat. En Fred és un amic imaginari que apareix tan bon punt un nen solitari el desitja i s’esvaeix quan aquest troba un amic real. Però en Fred també té sentiments i també li agradaria trobar el seu amic ideal, un amb qui compartir aficions i que fos per sempre. I apareix en Sam… Una història deliciosa sobre la veritable amistat, amb el toc d’humor surrealista que sempre aporta en Jeffers a les seves històries i que el fan irresistible!

Pels més grans:

Portada Bicicleta llangardaix.inddHistòria de la bicicleta d’un home llangardaix / Fina Casalderrey; il·lustracions de Dani Soms. Pagès, 2016.

L’autora d’aquest relat, la Fina Casalderrey, escriu a la dedicatòria “…relat amb gust de pastís de xocolata negra i de suc de llimona amb sucre” i és aquest el gust que et queda quan acabes de llegir la història del nen que té un nom molt gran, Mundo, i que viu en un poble de Terol, Albarracín, amb una mare que muny cabres i fa formatges i un pare pastor d’un ramat de mil cinc-centes ovelles.

el-nen-de-traspasEl Nen de traspàs / José Luís Alonso de Santos; il·lustrat per Federico Delicado. Kalandraka, 2015.

Amb deu anys, el Daniel se sent diferent de la resta perquè ha nascut un 29 de febrer; és per això que a l’escola li diuen “Traspàs”. Aquest llibre és un relat en primera persona de les seves experiències, pensaments i emocions: des de la rebel·lia, a la incomprensió, sense oblidar el primer amor i la reafirmació de l’amistat.

Bona lectura!!!