Dimecres 17 de juliol: Xinesos i Mongols

Avui és dimecres, per tant, només vol dir una cosa: anem d’excursió! Així que només arribar a l’escola, hem deixat els jocs de benvinguda aparcats per un dia, i hem aprofitat la miqueta d’estona que teníem per preparar-nos per l’excursió, és a dir, hem anat al lavabo, hem begut aigua i hem recollit el nostre dinar. D’aquesta manera ha arribat l’hora d’agafar l’autocar i així ho hem fet. Després d’una mitja horeta, hem arribat a destí: Santa Creu d’Olorda, on hem esmorzat i hem agafat energia pel dia que ens esperava.

Quan hem acabat d’esmorzar, hem llegit dues cartes que ens han arribat aquest matí a l’escola…ha estat una mica estrany, ja que una era pels nens i nenes de P3, P4 i P5 i l’altra era pels Mitjans i Grans. I per fer una mica més gran el misteri, cada grup no podia saber què deia a la carta de l’altra!

La carta dels més petits era de l’Emperadriu Wu ZeTian! En la seva carta ens volia posar a prova, ja que volia assegurar-se que havia escollit bé els nens i nenes del Casal per ajudar-la a construir la Gran Muralla. Ens havia preparat tot un seguit de proves i pistes per la muntanya que ens havien de conduir a una cosa ben especial: una clau de la Gran Muralla! Entre les proves que havien de realitzar hi havia el joc dels Xinesos i Mongols (una versió del Llops i Pops) i el joc de la Muralla xinesa (aranya peluda), a part de l’excursió que els ha fet fer l’Emperadriu Wu ZeTian per la Muntanya! Però tot l’esforç ha valgut molt la pena, ja que al final del dia, els més petits del Casal, han aconseguit la clau de la Gran Muralla…bé…de fet només han trobat un tros!

Els més grans del Casal també han rebut una carta, però no era de l’Emperadriu…era del Guerrer Mongol!!! En la carta, el Guerrer, també volia comprovar si els nens i nenes del Casal es podien convertir en guerrers mongols, per això volia comprovar les seves habilitats. Si superaven totes les proves que tenia preparades els faria entrega d’una còpia de la clau de la Gran Muralla, clau que li va robar a la mateixa Emperadriu! Així que les nenes i nens han agafat energia fent una petiteta excursió fins a la pedrera dels ocells, i després han començat a fer les proves del Guerrer. La Primera que han fet ha estat una partida al Futbol Xinès, ja que segons el guerrer, has de conèixer bé al teu enemic…i quina millor manera que fer-ho que coneixent els seus costums? Després han jugat a una versió del mocador, on la cooperació entre els membres d’un mateix equip havia de ser molt bona per complir totes les condicions que s’establien…i finalment han jugat a la bandera, on han pogut les seves habilitats a l’hora d’establir estratègies, habilitats del combat, etc. Quan ja estaven acabant el joc, s’han trobat un tros de clau…Això si que era estrany!

Per tant, hem acabat el dia amb una clau de la Gran Muralla partida en dos, on un grup del Casal sembla que està treballant per l’Emperadriu i l’altre grup del Casal està guanyant-se el seu lloc entre els Guerrers Mongols…Realment, aquesta Emperadriu i aquest Guerrer ens estan complicant molt la setmana! A veure si tenim sort i demà ve la Cleta i ens dona un cop de mà per sortir d’aquest garbuix!

Ens veiem demà amb més activitats i aventures!