Dilluns 3 de setembre: Coneixem la Margaret Hamilton

Avui, quan hem arribat al Casal, ens hem dividit per grups i hem començat el dia de la millor manera que sabem: amb els Jocs de Benvinguda! Els més petits del Casal han estat jugant al Pica Paret, han fet unes curses de cangurs i fins i tot han tingut temps de jugar al “Comecocos”…i és que han vingut amb moltíssima energia! Per la seva banda, els de P4 i P5 han estat fent jocs amb mocadors: l’arrencacues (individual i per parelles), el joc del mocador, etc. I els més Grans del Casal? Doncs també han vingut amb molta energia! Ells han estat jugant a la Muralla i al Gusanito, entre d’altres jocs…

Un cop acabats els jocs, hem anat a esmorzar, ja que havíem de recuperar energies! Quan estàvem esmorzant, ha començat a sonar una cançó…això només podia dir una cosa…teníem visita!!! Així que hem anat a buscar un bon lloc i hem esperat a veure qui venia…seria la Cleta? Però no ha estat aixi, per la porta ha entrat una noia que no coneixíem…qui devia ser? Però hem sortit del dubte bastant ràpid, ja que se’ns ha presentat com a Margaret Hamilton…però…tot i que ara sabem el seu nom, qui era aquesta noia?

La Margaret ens ha explicat que treballava a la NASA, i s’encarregava dels ordinadors que allà hi ha! Però a més, té una afició que guarda en secret: Observar la Lluna! Sembla que ahir, en una de les seves observacions d’aquest satèl·lit, va observar que a la superfície lunar hi havia una persona! Si, si! Una persona que li estava fent senyals! Com el telescopi de la Margaret és molt potent, va poder veure com la noia que hi havia a la lluna li estava fent unes indicacions…eren una sèrie de números…Així que ella els va anotar i va veure que eren unes coordenades que conduïen directament a l’Escola! D’aquesta manera, la Margaret va fer les seves maletes i ha vingut a l’escola per veure si nosaltres sabíem alguna cosa d’aquesta misteriosa noia que està a la lluna. Nosaltres ens hem quedat molt parats, ja que no coneixem ningú que visqui a la lluna…tot i que…si que coneixem a una persona que li agrada molt viatjar…no seria la Cleta que ha anat a parar a la lluna?!? Així que, parlant amb la Margaret hem arribat a la conclusió que és molt possible que sigui la Cleta que està allà dalt..a més…com ja la coneixem una mica, segur que té algun problema i és més que evident que li podem demanar un cop de mà!

Però…com ens ho podem fer per arribar fins a la lluna? La Margaret ens ha dit que començarà a treballar amb els seus ordinadors per preparar un viatge a la lluna, però que li fan falta unes quantes dades que l’ajudaran a fer-ho bé: per una banda ha de saber com és ben bé la superfície lunar i per l’altra banda, hem d’aconseguir informació sobre com poden actuar els nostres cossos sense gravetat…déu n’hi do la feinada que ens ha encarregat la Margaret!

Així que entre tots, ens hem dividit la feina que havíem de fer i hem decidit que els més petits del Casal, per saber ben bé com és la lluna, han anat cap al Menjador on han fet una màscara ben especial! i els més grans? Doncs ells han decidit veure què passa quan no hi ha gravetat…i quina millor manera que a través d’uns quants jocs d’aigua?

Per la tarda, els més petits del Casal han anat a fer jocs d’aigua, i els més grans han pujat al menjador a fer un petit taller en grup.

Ens veiem demà amb més activitats i aventures! Penseu que demà marxem d’excursió i anem al Cim d’àligues!