Com dinamitzar un pati sense pilotes

Salutacions Famílies,

En diverses entrades del blog del Temps de Migdia ja us hem anat parlant de la reorganització de l’espai de pati, sobretot dels dies que prioritzem tots els jocs sense pilotes (els jocs de taulael pati de racons de Preescolarla creació de jocs propisjocs dirigitsla Biblioteca i un llarg etc.). L’èxit d’aquesta iniciativa que ja fa uns anys que portem duent a terme dins el temps d’esbarjo del Temps de Migdia és la pròpia autogestió del temps de lleure dels propis infants, que, mica en mica, han anat reconvertint un espai destinat bàsicament al futbol i al bàsquet , en un camp de joc amb múltiples usos i infinitat d’opcions de joc i noves maneres de relacionar-se amb l’entorn.

El pati de l’escola no deixa de ser un espai de llibertat dels infants, on poden aprendre de manera autònoma a organitzar-se, prendre decisions, ser creatius, superar els conflictes que puguin sorgir del propi joc, etc.un espai propici per fomentar nous aprenentatges i afavorir la capacitat de jugar dels infants. La importància del joc  afavoreix la construcció de l’autoestima de l’infant, aprendre a afrontar reptes i superar-los, fomentar la curiositat, saber gestionar la pròpia frustació, crear, gestionar i sotmetre’s a les normes i pautes de convivència i les pròpies regles del joc, l’empatia, la creativitat, etc.

Avui, per exemple podíem trobar nenes i nenes jugant als jocs de taula que van cedir les famílies de l’escola, llegint revistes de la Biblioteca mòbil, jugant a la bandera per equips (convertint les porteries en improvisats camps base), fent partides a “Beyblades” en un camp de joc creat pels propis nens i nenes i molts més jocs que mica en mica ocupen el temps de lleure de les i els alumnes de l’Escola.

Us deixem un article que segur que ens ajuda a tots sobre la importància de repensar el concepte que tenim del pati escolar: Contra l’imperi del futbol