Colònies

Les colònies escolars són un bon moment per aprendre a conviure, compartir, cooperar i respectar. Són moments de convivència entre els infants i les mestres fora dels esquemes propis de l’edifici escolar i que faciliten el contacte directe amb la natura.

Les colònies ofereixen la possibilitat de posar a prova la responsabilitat dels nens i nenes, la seva capacitat d’organització i autonomia, lluny de la protecció familiar, però sempre a prop del suport dels adults (mestres i monitors).

A casa, cal preparar junts l’equipatge d’aquests dies. Els nens i nenes han de saber què porten i on ho tenen, això els hi donarà seguretat i us permetrà compartir les seves ganes d’anar de colònies.

Els alumnes aniran de colònies acompanyats pels tutors/es i amb el suport d’altres mestres o monitors de l’escola. A la casa de colònies hi ha els monitors especialitzats en les activitats i en els jocs que faran els infants durant la seva estància.

Objectius de les colònies:

• Fomentar l’autonomia de l’infant.
  • Afavorir la cohesió de grup.
  • Fomentar la relació entre els alumnes i el professorat.
  • Descobrir i gaudir de la natura.
  • Experimentar sentiments i emocions.
  • Compartir i col·laborar en tasques de la vida quotidiana a fora de casa (vestir-se, higiene, àpats…).
  • Aprendre i passar-ho bé.

Dates de les colònies curs 2020-21: Al llarg del curs escolar

Grups de Cicle Mitjà i 5è: sortirem el dimarts 20 d’abril al matí i tornarem el dijous 22 d’abril  a la tarda.

Grups de Cicle Inicial: sortirem el dimecres 28 d’abril i tornarem el divendres 30 d’abril

Grups de 6è: anirem de viatge  del 26 al 28 de maig .

Grups de P3, P4, P5: Aquest curs, de manera excepcional, no en faran en faran

On anem?