CICLE SUPERIOR A LES CLAVAGUERES

Aquestes últimes setmanes els cursos de 5è i 6è de l’escola han viatjat sota terra per investigar com funcionen les clavagueres.

Els dies 18, 20, 25 i 27 d’Octubre els nens i nens de cicle superior hem visitat les clavagueres de Barcelona.

El motiu de l’excursió ha estat aprendre com es transporta l’aigua bruta fins a la depuradora per a continuació ser abocada al mar.

Quan vam entrar ens van explicar un munt de coses, vam aprendre els elements que es poden trobar a les clavagueres:

• Clavegueró, és el forat que transporta l’aigua bruta dels edificis fins a la clavaguera.
  • Cubeta, per on passa el riu d’aigua bruta.
  • Banqueta, la vorera per on vam passar.
  • L’embornal, és el que recull l’aigua de la pluja.
  • Pou de registre, per on entren els tècnics a dins de les clavagueres, nosaltres veiem les tapes rodones al carrer.

La sortida ens ha agradat molt i l’hem trobat molt interessant. La recomanem a altres nens i nenes de l’escola, és bó conèixer el món que teim sota els peus.

Dayana Pérez Cuba

Youssef Chaibi