Article de Vargas Llosa sobre les escoles multiculturals

Abans d’ahir el diari El País publicava un article del nou Premi Nobel de Literatura: Mario Vargas Llosa sobre la seva visita a Suècia per tal de recollir l’esmentat premi i el corresponent txec bancari.
El que més li va agradar de la seva estada a Estocolm va ser la visita a una escola de primària, l’escola de Rinkeby, una escola que en molts aspectes s’asembla a la nostra: Està en un barri popular, hi van alumnes de moltes nacionalitats, tenen un mètode pedagògic innovador i interessant que dóna molta importància a la lectura i a la biblioteca escolar, activitats de teatre, etc.  Aquest mètode ofereix molt bons resultats.  Hem de valorar de forma molt clara i evident un dels grans elements positius que poden oferir les escoles com la nostra: l’aprenentatge de la convivència amb persones diferents, que farà que els nostres fills puguin viure perfectament adaptats a un món més plural que el de fa 30 anys.

Article sobre l’escola de Rinkeby