INICI DE CURS 2011-2012

A aquestes alçades del setembre ja s’ensuma l’olor de l’inici de curs. Aquest olor de llibres, pilotes, gomes, pati, etc.
El curs que comença estarà marcat per la crisi, per la situació econòmica precària de moltes famílies i per la reducció de les inversions públiques en educació, així com per la polèmica judicial al voltant de la llengua a l’escola.
No és una bona notícia que durant aquest estiu el govern de la Generalitat hagi assetjat a les persones perceptores del PIRMII amb canvis sobtats de manera d’ingressar els diners de la prestació. Això demostra dues coses:
1. Manca de sensibilitat amb les situacions de necessitat de les famílies
2 Manca de recursos
Francament se’ns fa difícil saber quina de les dues mancances és més greu. A més en un barri com el nostre on n’hi ha necessitats socials olt acusades i que d’una manera o una altra apareixeran en els nens d el’escola.
La pobresa infantil és un dels problemes més greus que té el sistema educatiu català, i maltractar les persones amb pocs resursos és atacar la igualtat d’oportunitats dels fils d’aquestes persones, atacar el seu futur i atacar l’equitat del sistema educatiu.
En tot cas el que sí és cert és que a hores d’ara encara no sabem com quedaran algunes de les subvencions previstes pel Departament d’Ensenyament, ni sabem tampoc com quedarà el tema del Pla Educatiu d’Entorn a nivell econòmic, perquè a altres nivells ja ens ho imaginem perfectament.
Nosaltres des de l’ampa convidem a pares, mares, avis, àvies i tota mena de familiars dels alumnes de l’escola a treballar des de la nostra associació per aconseguir una educació de qualitat per als nostres nens i nenes. Creiem que la implicació de les famílies és l’arma més eficaç per combatre la manca de recursos econòmics en l’educació dels fills. Confiem completament en la capacitat del professorat de l’escola i  hem d’aconseguir motivar els nostres fills perquè s’esforcin i treguin tot el profit possible del seu pas per l’escola, ja que el seu futur dependrà en bona part del que facin durant aquests anys.

L’escola aviat tornarà a ser plena de nens i nenes