Serveis

serveis

CONSUM

  • Es té en compte l’educació en l’estalvi d’energia, ja sigui en l’aprofitament de paper per les dues cares, i en l’estalvi d’aigua, mitjançant l’estudi de les conseqüències que això comporta.
  • Tota l’escola participa en el projecte d’estalvi d’energia elèctrica “50-50”, en col·laboració amb l’Ajuntament.
  • Es dediquen racons de matemàtiques, en els cicles mitjà i superior, a treballar la relació entre el que comprem i el que ens costa, els descomptes, els estalvis, els diners…
  • Als cicles Infantil, Inicial i Mitjà es treballa la “Botiga” com a racó i s’introdueixen els conceptes de comprar i vendre, la descomposició de la moneda, els rols dels diferents participants del comerç, així com el concepte d’esforç a l’hora d’aconseguir aliments i altres materials de la vida quotidiana.
  • S’intenten realitzar activitats amb l’Escola Catalana del Consum, o altres organismes relacionats

 ARQUITECTURA

  • A Educació infantil i cicle inicial hi ha ambients destinats a l’elaboració de maquetes de cases, construccions…
  • A cicle inicial hi ha contes on es treballa el tema de la casa i altres construccions.
  • A cicle mitjà es treballa l’estudi del carrer, relacionant l’arquitectura amb les matemàtiques.
  • A cicle superior es destinen diversos projectes a l’estudi de la casa. També es treballa l’arquitectura dels principals monuments històrics, a través del vessant històric i del vessant plàstic, amb la creació de maquetes i llibres visuals.

INDÚSTRIA I COMERÇ

  • A cicle mitjà, es fa un treball exhaustiu de la indústria i del comerç d’Òdena i de l’Anoia.
  • Es relaciona el conreu de l’hort, amb el comerç dels productes.
  • Es relaciona l’estudi d’un animal domèstic, amb la seva utilització per a l’home.
  • 5è curs realitza el projecte Emprenedoria, de creació d’una cooperativa i venda dels productes fabricats pels alumnes.

TRANSPORTS I COMUNICACIONS

  • Els alumnes calculen els preus de les diverses excursions i colònies, així com del trajecte a recórrer.
  • S’aprenen els senyals de trànsit i el correcte comportament en la via pública. Es compta amb la col·laboració de la policia del poble.
  • S’estudien els diversos tipus de transport que hi ha Òdena.

 TECNOLOGIA

  • Als cicles mitjà i superior es realitzen activitats relacionades amb la robòtica. Es participa en concursos de robòtica externs al centre.
  • Es realitzen estudis de les aplicacions de diversos aparells: funcionament de la bicicleta, bombeta, etc.
  • A cicle superior es realitza un projecte relacionat amb les màquines i les eines, de la casa i de l’hort, de metodologia totalment experimental.