Llenguatges

llenguatges

LLENGUATGE MUSICAL

  • S’intenta que hi hagi relació entre les cançons i balls que s’aprenen, i els projectes que es treballen.
  • Els alumnes aprenen cançons i danses relacionades amb les tradicions del poble i de Catalunya, entre d’altres, el ball de Les Crespelles.
  • Els cicles mitjà i superior, s’aprèn a tocar la flauta dolça.
  • Es celebra la diada de la música.
  • Es celebra una cantata, per Nadal
  • Els alumnes de 5è curs participen en la Cantània de l’Auditori de Barcelona.

 LLENGUATGE AUDIOVISUAL I INFORMÀTIC

El centre treballa 3 aspectes per tal que es puguin assolir aquests llenguatges. Realitza activitats per tal que l’alumnat:

  • Aprengui sobre la tecnologia, que vol dir aprendre sobre instruments i aplicacions: coneixements tècnics, robòtica, funcionament d’aparells, programes informàtics…
  • Aprengui a partir i amb la tecnologia i el munt de recursos que aquesta ens ofereix: pissarres digitals, entorns virtuals d’aprenentatge, televisió, ràdio, revista…
  • Aprengui la correcta comunicació que pugui generar-se amb aquests dispositius, com poden ser el respecte a l’altre, la confidencialitat de les imatges i de les dades personals pròpies i dels altres.

El desenvolupament d’aquest llenguatge queda especificat en el Pla TAC (Tecnologies d’Aprenentatge i coneixement) del centre.

LLENGUATGE MATEMÀTIC
  • S’intenta que estigui totalment relacionat amb aspectes de la vida pràctica, que sigui un llenguatge més.
  • Es treballa el seu aprenentatge i ús a classe “magistralment”, amb diversos racons dirigits a la seva pràctica i reflexió, amb activitats manipulatives, així com amb diverses activitats realitzades als projectes de treball.
  • Es dóna molta importància a aspectes matemàtics relacionats amb la botiga
  • Es relaciona la geometria amb construccions i objectes del poble, principalment del carrer i de la plaça.
  • Es construeixen maquetes d’estàtues, esglésies… per treballar també la matemàtica.

LLENGUATGE ORAL I ESCRIT

  • Es treballa el seu aprenentatge i ús a classe “magistralment”, amb diversos racons dirigits a la seva pràctica i reflexió,amb activitats manipulatives, així com amb diverses activitats realitzades als projectes de treball.
  • Les activitats realitzades pels alumnes tenen una finalitat pràctica: l’alumnat ha de veure i adonar-se que el que ha après té una sortida comunicativa. Per la qual cosa, la gran majoria de les activitats, tenen una sortida comunicativa oral, amb l’exposició dels aprenentatges en forma de conferències , ràdio “Els 15 principals”, televisió “Els sis extrems”, o bé escrita: presentacions informàtiques, revista “La súper revista d’Òdena”, treballs escrits…
  • La llengua anglesa s’imparteix també en parts d’àrees que no són pròpiament d’anglès, com poden ser Educació Visual i Plàstica, Medi Social, Medi Natural,…

LLENGUATGE PLÀSTIC

  • El llenguatge plàstic forma part dels diversos projectes de treball.
  • Hi ha ambients de cicle inicial i Infantil expressament destinats a aquest
  • Cada nivell intenta treballar un artista en profunditat al llarg del curs.
  • Els tallers de plàstica treballen el volum, el dibuix i el color.
  • Els tallers de cicle superior es realitzen en anglès i català.

LLENGUATGE CORPORAL

  • El llenguatge corporal es treballa a educació física a Primària, a Psicomotricitat a Infantil, i a les activitats de teatre.
  • Es realitzen obres de teatre a 6è de primària i a Infantil 5 anys en català. A 4t curs es realitza teatre en anglès. A 1r, 2n i 3r de primària, es fa teatre en castellà.
  • Els alumnes de 3r a 6è curs realitzen el festival Coss.. on han de realitzar activitats inventades per ells solament i única amb el cos.
  • El centre participa amb el Cros d’Òdena organitzat per l’Ajuntament, i amb altres activitats esportives que se li proposen, de la comarca.
  • A Infantil i cicle inicial hi ha ambients especialment destinats a llenguatge corporal, per promocionar la creativitat i iniciativa.