Ciutadania

ciutadania

ELS VALORS I LES ALTRES CULTURES

• Es treballen els valors des d’un punt de vista moral o ètic, però no confessional de la religió catòlica.
  • Es consideren els valors patrimoni de tothom, sigui quina sigui la seva creença religiosa.
  • Es treballen les maneres de viure d’altres nens i nenes del món, per a comparar-los amb la manera de viure de la nostra societat, i les conseqüències que els diversos comportaments tenen per al conjunt dels ciutadans.
  • Es treballa la important tasca que realitzen les ONG arreu del món.

LA DEMOCRÀCIA

• A cicle superior s’imparteix l’assignatura d’educació per a la ciutadania.
    • Es realitzen unes eleccions, amb tot el procés electoral, per elegir l’alcalde o alcaldessa de l’escola, per ensenyar la importància de les eleccions democràtiques.
    • Totes les classes de primària realitzen una assemblea on es discuteixen els aspectes que van bé i els que caldria millorar del centre. Es fa una reunió amb la direcció del centre, i l’alcaldessa de l’escola, i es negocien les millores que es volen.

El Projecte de Convivència explica més detingudament els aspectes relacionats amb els valors i la democràcia.

Parlamentaris