Sortida Parc Neolítc de la Draga -5è-

Els nens i nenes de cinquè vam anar a Banyoles al parc de la Draga.
Allà hi ha un lloc on t’expliquen coses de la prehistòria, perquè allà hi han les restes d’un poblat ibèric. El parc de la Draga esta situat el cantó de l’Estany.
Quan ens van rebre ens van explicar què faríem durant el dia.
Una de les activitats que vam realitzar va ser construir una eina. Els materials que vam fer servir per fer aquesta eina van ser: Sílex, un tronc, un metre de corda, resina  (cola prehistòrica extreta dels arbres).
Pas u: agafar el tronc i partir-lo per la meitat.
Pas dos: posar el sílex entre els dos troncs.
Pas tres: vam agafar la corda i li vam fer 10 voltes al tronc.
Pas quatre: la guia que ens va acompanyar va fer la cola amb la resina mentre nosaltres fèiem els altres passos. Vam posar la resina al tronc i ja està! Ja tenim la nostra eina feta!
Ens ho vam passar molt bé i això és el que compta.
La següent activitat va ser fer farina manualment.
Per fer-la necessitàvem una pedra més grossa i plana al terra i una pedra del tamany d’un puny. A la pedra gran hi posàvem blat i l’aixafavem amb la pedra més petita.
Quan vam acabar, vam recollir la farina que havíem fet i vam passar al taller de tir amb arc.
Ens vam organitzar per fer tir amb arc i tir amb llança. Van explicar nos una mica com es feia i les normes i després vam començar a practicar. Quan fèiem tir amb arc havíem de tirar una fletxa contra una foto d’un conill. El tir amb llança era llançar-la  el més lluny possible. Podíem fer-ho amb propulsor (una eina que t’ajudava a fer el llançament) o sense. Va ser molt divertit!
Abans de marxar vam fer una foto de grup i ens vam acomiadar.
Els alumnes de 5è recomanem a tothom que visiti el Parc Neolític de La Draga!
Text escrit pels alumnes de 5è