I4 THE VERY HUNGRY CATTERPILLAR

Els i les alumnes d’I4 ja no són novells a l’hora de fer anglès. A diferència de l’any passat quan van començar l’escola, ara ja coneixen la rutina i cada setmana un “special helper” la porta a terme ajudat per la mestra però totalment en anglès. A través d’ella cada dia recollim i ens preparem per fer anglès un cop sentim la cançó que ens indica que és l’hora de “clean up” i quan està tot recollit comencem el dia contents amb la nostra “hello song”. Tot seguit, s’escull l’ajudant especial d’aquell dia que es penja la medalla i comença a saludar un per un la resta d’infants comprovant si han vingut i dient-los “good morning”. En tot això els ajuda molt com a eina digital la pdi on tenen les seves fotos i van arrossegant-les cap a “school” o “home”. Després d’això comprovem el temps que fa i quins estats d’ànim hi ha a l’aula. Sovint ens trobem amb infants que estan “happy” però de vegades hi ha algun “sleepy” o si fa molt de vent algun “surprised”.
Un cop acabem la rutina, és hora d’aprendre mitjançant algun conte o història. Aquest trimestre hem treballat amb “The very hungry catterpillar” d’Eric Carle. Gràcies a aquest conte hem après sobre el menjar, el cicle de la papallona i hem repassat els colors i els números.

A continuació comparteixo amb vosaltres alguns moments, gaudiu!

“ECO-BUFI”

Sabeu què és “l’Eco-bufi”?
El nostre alumnat de 4t ha creat un cotxe sostenible impulsat per energia eòlica: l’eco-bufi.
Aquest cotxe s’ha realitzat amb materials reciclats d’una forma competencial perquè a través d’aquesta activitat també treballem el text instructiu amb l’objectiu de poder crear-lo pas a pas.
Una… Llegeix més»

L’OUET AMB POTES

A LA CLASSE DEL REI LLEÓ, I4, ENS HA ARRIBAT UN CONTE MOLT ESPECIAL, L’OUET AMB POTES.
ÉS UN CONTE PENSAT PER A INFANTS AMB DÈFICIT VISUAL I ESTÀ ESCRIT AMB TINTA I AMB BRAILLE. LES IMATGES TENEN DIFERENT TEXTURES, PER ANAR DESCOBRINT.
NOSALTRES PRIMER L’HEM ESCOLTAT… Llegeix més»

ANGLÈS A I3: MONSTRES, COLORS, FORMES I NOMBRES

Recordes quan tenies 3 anys i t’amoïnava trobar-te monstres? Doncs a la classe dels follets valents no els amoïna gens ni mica perquè a través de les sessions d’anglès hem descobert que els monstres no són dolents. De fet, n’hi ha monstres de tota mena: contents, tristos, enfadats, relaxats, amb por, plens d’amor i petons i sobretot monstres fets un embolic de sentiments.

Durant les darreres setmanes hem aprofitat per treballar el llibre The colour monster d’Anna Llenas i gràcies a ell hem après a reconèixer alguns colors i els nombres fins al cinc. Però això no és tot, també ens hem convertit en “shape detectives” i hem investigat els objectes de la classe tot buscant “cercles and squares”.

A continuació us deixo algunes fotos perquè pugueu gaudir-les amb nosaltres!

EXCUSE ME, CAN I HAVE SOME…? – PROJECTE SHARING TO LEARN 22-23

A les imatges podeu observar als i les alumnes del grup de 4t durant vàries de les sessions d’anglès on gràcies al projecte Sharing to Learn (on alumnes de l’institut venen una tarda a la setmana a fer classe amb nosaltres) donem un impuls  a l’expressió oral en llengua anglesa.

En aquest cas, hem creat unes neveres i uns aliments que ens permeten treballar el vocabulari i les estructures gramaticals que hem estudiat a la unitat de menjar saludable. D’aquesta manera, no només hem practicat la nostra competència a l’hora de demanar menjar en una altra llengua sinó què hem aprofitat per jugar a diferents jocs intercanviant parelles on havíem d’endevinar el que l’altre tenia a la nevera, tractar d’imitar la seva nevera o donar i seguir instruccions per fer la compra. Ens ho hem passat molt bé i hem gaudit molt.

ELS ESPARRIOTS D´I5

Des de l´escola, recuperem la figura d’aquest personatge tradicional de Carnestoltes, sent els alumnes d’I5 els encarregats de representar aquest paper. Carregats d’instruments i fent el màxim de soroll possible, els Esparriots de l’escola són els representants de Sa Majestat el Carnestoltes.
Els alumnes d’I5 recorren… Llegeix més»

L’ESPAI ARTÍSTIC

Pintar, crear, apreciar, conèixer, són algunes de les accions que es duen a terme en l’espai artístic. Aquest, ens permet explorar i transformar les nostres idees més creatives en productes i projectes, tant individuals com en equip.
Aquest escenari polivalent, vivencial, comunitari i estètic, és generador… Llegeix més»

L’ESPAI CIENTÍFIC

L’espai científic permet als infants observar, manipular, fer hipòtesis a través de l’experimentació. 
Dins del laboratori es posa a l’abast materials i estris que necessiten per a realitzar la seva investigació sobre el repte que se’ls hi planteja. L’assaig i l’error formen part de la dinàmica… Llegeix més»

L’ESPAI MATEMÀTIC

Operacions? Mesures? Càlcul? L’espai d’aprenentatge matemàtic és aquell escenari generador d’aprenentatge i de vivències que permetrà a l’infant aprendre, conviure, gestionar, resoldre… diferents propostes partint de les seves experiències per construir i adquirir nous coneixements.
Es plantegen diferents propostes i reptes relacionats amb sabers matemàtics per… Llegeix més»