Història

L’Escola Puigsoler es troba situada a la població de Sant Vicenç de Castellet, ubicada a prop de la residència d’avis on s’inicia el camí que puja cap a Vallhonesta, al C/ Poeta Maragall s/n, just al llindar del casc urbà i està oberta a l’entorn natural. Recull alumnes de tota la població de Sant Vicenç de Castellet.

L’Escola va ser creada el curs 07/08, tenia només una línia i pocs alumnes fins al punt d’haver-hi dos nivells en una mateixa aula. Va passar per diferents llocs, primer va estar ubicada a l’institut (durant un curs) i després es va acondionar l’edifici de Cal Soler per acollir als alumnes de l’escola. Al setembre del 2011 va ser inaugurat l’edifici definitiu, albergant el primer curs acadèmic a les noves instal·lacions (curs 2011/2012). Actualment, el centre és d’una línia, tot i que puntualment, hi ha algun nivell desdoblat.

El centre participa en diferents projectes relacionats amb la potenciació de l’ús de l’Anglès (projectes ERASMUS+). Altres projectes en els que participa l’Escola són: Pla Educatiu d’Entorn del Bages Sud, el Pla Català de l’Esport, participa en La Cantània (música), projecte CUEME (cultura emprenedora), projecte UIUI (un infant un instrument).

Aquest curs 19/20, l’Escola ha començat a treballar en l’entorn Linux i utilitza el programari lliure dins del programa Linkat promocionat pel Departament d’Ensenyament.

NOTICIA REGIÓ 7