JORNADES CULTURALS ESCOLA

EDUCACIÓ INFANTIL

Enguany, a Infantil hem destinat les jornades culturals a treballar el tema de la Mobilitat Sostenible. 

Durant el mes de març hem estat treballant amb els nens i les nenes com es desplaçaven de casa a l’escola i quins avantatges i inconvenients suposa fer-ho amb o sense cotxe. Cada dia marcàvem en una graella amb color vermell o verd segons si havien vingut o no caminant. A mesura que passaven els dies, vèiem més caselles amb color verd.

Volem felicitar i agrair la participació de les famílies ja que els dos dies de les jornades tothom va venir sense cotxe.

Les mestres vam immortalitzar l’arribada amb una medalla i una fotografia del moment, que va quedar plasmat en un mural.

Una altra activitat va ser fer un recorregut a peu pel poble (a P4 vam visitar la Plaça de Catalunya i a P5 a la Plaça de l’1 d’Octubre), assenyalant en una targeta diferents elements que anàvem observant pel camí: un fanal, un gat, persones… Vam valorar que el fet d’anar a peu ens permet gaudir més dels trajectes que fem pel poble.

Com a cloenda de la feina feta, el divendres vam fer una excursió respectant els grups bombolla al Parc dels Drets de la Infància i l’Adolescència, on vam esmorzar i jugar, gaudint de l’espai i dels companys i companyes.

CLIQUEU AQUÍ 

CICLE INICIAL

Aquest any les jornades culturals de CI han estat relacionades amb els productes de proximitat i km0. El dijous vam anar caminant a visitar la Formatgeria Camps i les seves cabres. El divendres vam realitzar una altra sortida a l’empresa Tribó Escribà S.L on ens vam ensenyar el procés del cultiu, emmagatzematge i comercialització de les cebes. I vam acabar el matí visitant l’hort de Cicle Mitjà i Cicle Superior.

Finalment, per tancar aquestes jornades, divendres a la tarda els de primer vam elaborar un batut de maduixa i plàtan saludable i els de segon van muntar les paradetes per després tot Cicle Inicial poder fer una petita exposició d’aquests productes locals visitats i comentats anteriorment a l’alumnat de P4 i P5.

CICLE MITJÀ

El primer dia de les jornades culturals vam presentar als alumnes el treball de Geocerca.

Els vam iniciar orientant-se a partir del plànol de la seva classe que van trobar enganxat a la pissarra, on al punt I (ordinador) havien de trobar la primera pista:

 

 

La primera pista era aquest document Word (finalment el van obrir de l’escriptori):

“L’atac de les formigues vermelles”.   La superació de diferents proves ens conduirà al lloc on dinarem.

Fa uns dies les formigues vermelles ens van atacar i van capturar a la nostra formiga reina. Vosaltres sereu les formigues obreres i tindreu com a funció organitzar el nostre exèrcit de formigues per tal de poder salvar-la. Ja sabeu que la vostra funció dins el formiguer és cuidar a la reina i ajudar en la seva protecció.

Per poder fer-ho les formigues vermelles ens han preparat un seguit de proves que haurem d’anar superant si volem arribar a la nostra reina.

Com ja sabeu les formigues  sempre treballen en equip. Si no ho feu així mai podreu arribar fins a la reina i salvar-la.

Si esteu llegint això és que ja heu superat la primera de les proves que les maleïdes formigues vermelles us han preparat per tal que mai pugueu arribar a salvar la nostra estimada reina.

Si no ho aconseguim la nostra colònia s’extinguirà.

 No us relaxeu! La cosa no serà pas fàcil!

Si aneu superant les diferents parts anireu reclutant-ne i sols si teniu el nombre suficient de formigues per poder lluitar , aconseguireu vèncer a les formigues vermelles i salvar a la vostra reina.

MOLTA SORT I JA SABEU, JUNTES SOM INVENCIBLES!

 

A partir d’aquest moment havien de trobar a l’aula les diferents pistes que estaven marcades al pànol penjat a la pissarra (per cercar posteriorment a l’escola on romania amagat el plànol del Palau).

També vam sortir pel poble i van anar trobant en cinc punts d’aquest pistes que ens van dur a recollir el premi final (a l’estacioneta del tren hi havia els ous de xocolata  representant ous)-perquè allí ens estava esperant la formiga reina.

Mentre cada grup acabava de fer les activitats prèvies per agafar rodatge abans de sortir de l’escola (orientació en els plànols) els altres grups van anar passant pels racons de jocs cooperatius de les formigues que estaven montats en vuit espais al pati de l’escola.

Vam finalitzar l’activitat del Geocerca a l’estacioneta del tren, aprofitant per dur a terme un dinar conjunt, cada grup amb la seva bombolla. Passejada final pel poble passant pel parc de la Moleva i tornada al col·legi.

 

El segon dia de les jornades culturals, vam elaborar un formiguer col·laboratiu a cada classe, amb la participació de cada alumne. Objectiu final: ajuntar els tres formiguers, ja que es comunicaven entre ells. Cadascú també va dissenyar dues formigues (una pel formiguer i l’altra per endur-se a casa com a record d’aquestes jornades) i després vàrem fer l’exposició al vestíbul de l’escola, on també van verbalitzar tot el que havíem anat aprenent sobre les formigues en els dies anteriors a les jornades.

 

I a la tarda per celebrar l’arribada de les vacances, després d’ensenyar a l’alumnat les fotografies fetes durant les jornades i posada en comú de la reflexió sobre les mateixes, vam fer un passeig pel poble  anant a la Plaça Catalunya a menjar-nos l’ou de Pasqua que marcava l’acabament d’aquest segon trimestre.

CLIQUEU AQUÍ

CICLE SUPERIOR

Les Jornades Culturals a Cicle Superior

Dos dies abans de finalitzar el trimestre, vam realitzar les jornades culturals a l’escola treballant sobre diferents temàtiques, relacionades amb el projecte interdisciplinar que treballem a cada cicle.

En el cas de cicle superior, ja que treballem el projecte sobre el galliner, vam centrar aquests dos dies en aquest.

El dijous vam encetar la jornada escollint els noms de les gallines i del galliner i vam seguir amb activitats plàstiques en les quals vam pintar unes pedres per decorar-lo així com també vam pintar unes fustes amb els noms de les gallines i del galliner: el Coco-Bunker.

El divendres vam dividir les classes amb grups i vam realitzar activitats de recerca interpretant mapes de petita a gran escala, vam realitzar un joc de pistes final, al voltant del poble, en el qual l’objectiu era cercar sis ous per grup dels que havien pintat els/les alumnes així com diferents porcions d’un mapa en el qual se’ns indicava el lloc en concret on anàvem a dinar.

Vam dinar al parc del costat de l’Ermita, ens vam menjar els ous de Pasqua i van tenir una estona de joc i de temps lliure.

Un dia molt maco, en el qual vam aprendre i vam gaudir de poder sortir de l’escola i conviure “fins allà on es podia”.

CLIQUEU AQUÍ