LES MESTRES DE MÚSICA HEM FET UN PROPÒSIT PER AQUEST 2019 : DONAR A CONÈIXER DONES COMPOSITORES.

Sovint amb els i les alumnes quan mirem la cronologia de compositors que tenim a la classe de música, sorgeixen dues preguntes. La primera té a veure amb la seva permanència entre  nosaltres : – Estan tots morts? I la segona amb el  seu gènere : – Com és que no hi ha cap dona?. I aquí, les mestres de música, aprofitem per fer la nostra petita aportació a normalitzar el paper de la dona,  que també a les arts es va veure relegat a un segon pla.

Doncs bé, aquí entra la nostra protagonista d’aquests dies , La Clara Wieck, o més coneguda amb el cognom del seu marit, Clara Schumann. Com sempre diuen, al darrera d’un gran home hi ha una gran dona, però ens aventuraríem a dir que en molts d’aquests casos fins i tot la capacitat de la dona era major que la de l’home. Però ja se sap, a elles els tocava fer de bones esposes i de bones mares, i si els quedava temps podien ajudar al marit. La Clara va ser una nena prodigi, que de ben joveneta es va enamorar de l’alumne del seu pare, en Robert A. Schumann. Després de moltes trifulgues, es varen casar, varen tenir 8 fills i encara van tenir temps i ganes de compondre peces tan boniques, com aquest “Scherzo nº1 en Re m” .

Per a saber-ne més : Clara Schumann

Esperem que gaudiu amb aquesta música, i que el nostre propòsit d’Any Nou de descobrir dones compositores,us emocioni tant com a nosaltres.

QUE TINGUEU UN BON I MUSICAL 2019 !!!