Els consells esportius de Catalunya demanen que l’activitat física sigui declarada bé essencial

Els Consells Esportius de Catalunya presenten un manifest on insten al govern de la Generalitat a declarar l’activitat física “bé essencial” a Catalunya. El manifest vol garantir i protegir el dret a l’activitat física de tots els ciutadans i en especial dels infants i joves de Catalunya. El document busca la implicació dels esportistes, monitors, tècnics i entitats públiques i privades que han quedat afectades per l’aturada.

DECLARACIÓ DE L’ACTIVITAT FÍSICA COM A BÉ ESSENCIAL

Pels consells esportius la declaració de l’activitat física com a bé essencial ha de servir per assegurar i garantir que l’esport és essencial pel benestar de la ciutadania i que seguint l’aplicació rigorosa de tots els protocols de seguretat, higiene i salut que fins ara s’han aplicat, es permeti establir:

− El manteniment dels programes d’esport escolar.

− Els entrenaments esportius.

− L’activitat física de gimnasos i piscines climatitzades.

No obstant, els consells esportius també han reclamat que es mantinguin les partides destinades a les activitats fisicoesportives dels pressupostos del Consell Català de l’Esport i reclamen l’activació del Pla de Xoc per l’esport a les escoles que han proposat al Govern de la Generalitat.

Més informació: Manifest i Nota de Premsa