PANELL DE BENVINGUDA

Just abans d’entrar al menjador els nens i nenes es poden aturar a la porta i, com si fos un restaurant, mirar el panell informatiu per consultar les novetats del dia amb els següents apartats:

Menú: 1r i 2n plat, acompanyament i postres que hi ha per dinar.

Tu tries: opció de triar els menús dels festius i, en ocasions, també les salses que acompanyen la pasta o les fruites que trobem de postres. És una oportunitat per oferir varietat, donar eines per escollir segons l’activitat que fem a la tarda i, alhora, aprofitar l’activitat per reflexionar sobre el malbaratament d’aliments, amb el projecte Pesa i Pensa.

Sabies que: informació nutricional dels aliments que formen part del menú del dia, amb anècdotes i curiositats per tal que sigui entenedora i divertida pels infants. És l’excusa perfecta per adquirir coneixements que ens permeten seguir uns hàbits d’alimentació saludable.

Origen dels aliments: la casella i el mapa on expliquem la procedència d’algun dels aliments del menú, per conèixer la proximitat d’alguns productes.

Els tastaolletes opinen: un espai per recollir tot allò que els nens i nenes volen compartir sobre com ha anat el dinar o l’estona de lleure educatiu com a eina de millora i de motivació per a tot l’equip del menjador

Eat in English al cicle superior durant el menjador

Durant el mes de febrer i març els infants de 4rt i 6è participen a l’activitat de VIP Room, que forma part del projecte Eat in English i els permet, mentre dinen, conversar en anglès a través de jocs per millorar la fluïdesa oral. Els nens i nenes de 5è també han tingut l’oportunitat de practicar l’anglès a través del programa Sister Schools, engegat per Campos Estela, que els connecta amb infants d’escoles de primària de la ciutat de Nova York.

Els infants de 3r i 4t estant preparant la interpretació en anglès de contes breus de manera que els grans com a padrins els expliquen als seus fillols, els infants de P3, P4 i P5. Els preparatius han implicat la creació de titelles del conte “A taste of the moon” o “The very hungry carterpillar”

Pesa i Pensa

Els infants i l’equip de menjador i cuina segueixen implicats amb el projecte Pesa i Pensa, de manera que cada dia, separen l’orgànic menjable, l’orgànic immenjable i l’aigua per tal de veure com reduir el malbaratament alimentari i també de l’aigua. Les dades registrades a l’App Web permeten observar l’evolució al llarg del curs. I, amb un mural fet per les mateixes criatures i els monitors, poden consultar a la graella les mateixes dades que es van introduïnt a l’aplicació web del projecte Pesa i Pensa.

Nous jocs per a l’espai del migdia

Com a novetat d’aquest curs l’equip de Campos Estela ha proporcionat les motos sense pedals per als infants del cicle d’infantil amb la finalitat d’aprendre a mantenir l’equilibri i afavorir la seva psicomotricitat. També ha fet una selecció per estrenar pilotes, material per a les cuinetes i altres elements de joc simbòlic, així com jocs de taula com el Dixit, Mímic, Parxís, Uno, Connecta 4, Quien es Quien i una varietat de puzles.

Activitats que fan els alumes a cada nivell: