Menjador

Cap a les estrelles Farinetes amb el Bo, Sa i Sostenible

Durant l’espai del migdia els infants que dinen al menjador de l’Escola 25 de Setembre estan avançant amb els reptes que formen part del projecte educatiu que proposem aquest curs, el Bo, Sa i Sostenible. Per descomptat, ho fan acompanyats tant dels equips de lleure com de cuina.En aquest sentit, el programa “Bo, Sa i Sostenible” dibuixa unes línies que ens  permetran avançar cap a un menjador:

• més bo (des del punt de vista gastronòmic, de confort i de benestar)
  • més sa (amb uns hàbits d’alimentació i activitat física saludables)
  • més sostenible (amb un impacte social i mediambiental positiu).

La proposta s’ha presentat com un joc per als infants i es centra en convertir el menjador en un restaurant, que han batejat amb el nom de Transilvania, que pugui optar al concurs de les tres estrelles Farinetes, les del “Bo, Sa i Sostenible”

PANELL DE LES ESTRELLES

Un cop a dins del menjador els nens i nenes compten amb el panell dels reptes que els guiaran per aconseguir les estrelles Farinetes del Bo, Sa i Sostenible.El repte de crear un restaurant dins l’espai de menjador implica treballar des de l’empoderament dels infants que desperten la seva creativitat per aconseguir les estrelles Farinetes.

Seguint els interessos dels vailets els reptes triats al menjador de l’Escola 25 de Setembre són:

BO

• Triem els menús dels festius
  • Comptem amb elements per compartir
  • Coneixem les propietats dels aliments
  • Organitzem exposicions d’art
  • Fem Tallers creatius amb diferents tècniques: pintura amb sal i silueta amb parts del cos
  • Comptem amb padrins entre els companys/es més grans com és el cas de les representacions de contes infantils en anglès per als petits

SA

• Organitzem el meatless day
  • Aprenem a ser conscients de si tenim més gana o no
  • Generem converses entre infants i equip de cuina per parlar dels menús
  • Creem espai “chill out” per relaxar-se, llegir o conversar tranquil·lament durant el migdia

SOSTENIBLE

• Fem l’hortet interior del menjador potenciant el verd a l’escola
  • Fem graella decorativa del projecte Pesa i Pensa, per aprendre a no malbaratar aliments
  • Ens impliquem en iniciatives de reaprofitament segur dels aliments com el Recooperem
  • Creem nous espais i decoracions del menjador amb elements reciclats
  • Centres decoratius sostenibles per a les taules.
  • Paneres fetes de retalls de revistes trenats.
  • Portatovallons fets de pinces d’estendre roba.
  • Portacoberts fets de palets de fusta.

Us compartim l’enllaç a tota la informació del menjador de la nostra escola. Cliqueu aquí.

campos estela