El curs passat a l’ escola vàrem començar a utilitzar un programa per facilitar i/o millorar la lectura dels nostres alumnes. És l’ anomenat mètode Glifing i es treballa amb dispositius informàtics.
El vàrem conèixer a través d’algunes escoles que ja l’havien comprat, l’estaven utilitzant i en feien una bona valoració.
Després de valorar-lo i veure alguna DEMO, el vàrem adquirir i es va començar a fer servir com un recurs més per facilitar l’ aprenentatge de la mecànica i la comprensió lectora.
El mètode va sorgir davant la necessitat de treballar amb nens i nenes amb dificultats d’ aprenentatge i d’ accés a la lectura. A nosaltres aquest objectiu ja ens era útil, perquè ens oferia un altre material complementari a tot el que ja tenim per poder millorar aquest aspecte, però al anar-lo utilitzat hem vist que també ens ajuda a millorar el treball fonètic i fonològic de manera motivadora.
EN QUÈ CONSISTEIX?
L’objectiu és millorar la mecànica lectora, aquesta millora permet disminuir el nombre d’errors, augmentar la velocitat i millorar la comprensió lectora.
Les activitats que es proposen es centren en:
- Descodificació grafema-fonema
- Flexibilitat cognitiva i atenció
- Consciència fonològica
- Memòria de treball fonològic
- Articulació
- Reconeixement de paraules i vocabulari
- Comprensió lectora
COM ES TREBALLA?
Es treballa amb l’ ordinador, a través d’ una plataforma online. Es proposen activitats curtes que suposen una dedicació de uns 15-20 minuts diaris i es recomana que es realitzin 3-4 sessions setmanals, de manera regular.
Les activitats no són les mateixes per a tots els nens i nenes i es van ajustant segons el nivell i el ritme d’ aprenentatge de cada alumne. Hi poden participar des dels 5-6 anys fins a persones adultes amb necessitat d’entrenar les habilitats lectores.