Mètode Glifing

El curs passat a l’ escola vàrem començar a utilitzar un programa per facilitar i/o millorar la lectura dels nostres alumnes. És l’ anomenat mètode Glifing i es treballa amb dispositius informàtics.

El vàrem conèixer a través d’algunes escoles que ja l’havien comprat, l’estaven utilitzant i en feien una bona valoració.

Després de valorar-lo i veure alguna DEMO, el vàrem adquirir i  es va començar a fer servir com un recurs més per facilitar l’ aprenentatge de la mecànica i la comprensió lectora.

El mètode va sorgir davant la necessitat de treballar amb nens i nenes amb dificultats d’ aprenentatge i d’ accés a la lectura. A nosaltres aquest objectiu ja ens era útil, perquè ens oferia un altre material complementari a tot el que ja tenim per poder millorar aquest aspecte, però al anar-lo utilitzat hem vist que també ens ajuda a millorar el treball fonètic i fonològic de manera motivadora.

EN QUÈ CONSISTEIX?

L’objectiu és millorar la mecànica lectora, aquesta millora permet disminuir el nombre d’errors, augmentar la velocitat i millorar la comprensió lectora.

Les activitats que es proposen es centren en:

• Descodificació grafema-fonema
  • Flexibilitat cognitiva i atenció
  • Consciència fonològica
  • Memòria de treball fonològic
  • Articulació
  • Reconeixement de paraules i vocabulari
  • Comprensió lectora

COM ES TREBALLA?

Es treballa amb l’ ordinador, a través d’ una plataforma online. Es proposen activitats curtes que suposen una dedicació de uns 15-20 minuts diaris i es recomana que es realitzin 3-4 sessions setmanals, de manera regular.

Les activitats no són les mateixes per a tots els nens i nenes i es van ajustant segons el nivell i el ritme d’ aprenentatge de cada alumne. Hi poden participar  des dels 5-6 anys fins a persones adultes  amb necessitat d’entrenar les habilitats lectores.