Logopèdia

Des del servei de logopèdia de l’escola ens plantegem que l’objectiu prioritari és el de potenciar, afavorir i millorar les estratègies i intervencions comunicatives dels alumnes.

Per abordar tots els objectius que ens proposem amb cada alumne cal que ens coordinem amb tots els professionals de l’escola que l’envolten: tutors/es, educadors/es d’aula, fisioterapeuta, monitors/es de menjador, equip directiu, treballadora social, psicòloga i psicopedagoga.

Aquesta coordinació permet organitzar l’alumnat de forma flexible i treballar en petits grups i/o individualment amb les adaptacions que cada alumne necessita.

Utilitzem els SAAC’s (Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació) com a suport a la intervenció i per facilitar la comprensió de l’entorn, amb l’ús de pictogrames en els diferents espais de l’escola. Els incorporem com a reforç de la parla i quan no hi ha producció oral per tal de potenciar la comprensió i l’expressió dels nostres alumnes i que així tinguin eines per interactuar amb el seu entorn.

S’estan començant a introduir les tecnologies com les tauletes per tal de facilitar la comunicació de l’alumnat.

També treballem el llenguatge i la conversa en petit grup amb aquells/es alumnes que han de millorar l’expressió, l’estructura del seu discurs i la parla als que mostren dificultats d’articulació.

La nostra tasca també engloba la intervenció en els aprenentatges i la lectoescriptura en els grups d’escolars i TVA, així mateix, es realitza una optativa de logopèdia per als nois i noies que pensem que se’n poden beneficiar.