ETAPA PRIMÀRIA

A l’etapa de primària es segueixen fomentant a l’aula activitats que promoguin un paper més actiu i d’experiència directa de l’alumnat per garantir un major grau d’aprofundiment i consolidació dels seus aprenentatges, necessaris en l’adquisició de les competències bàsiques.

Potenciar aprenentatges actius i profunds permet a l’alumnat mobilitzar habilitats de pensament d’ordre superior i no quedar-se únicament en aprenentatges efímers. La qüestió clau no és conèixer, sinó aprendre. Així doncs, es potencien estratègies metodològiques, com ara el treball cooperatiu, el treball per projectes (exemple: la volta al món, els oficis,…), taller de fer i desfer (motricitat fina i grafomotricitat), taller de contes, teatre i grups flexibles de matemàtiques manipulatives, toca i descobreix entre d’altres.