PSICOMOTRICITAT I EDUCACIÓ FÍSICA

A l’Etapa d’Infantil, la psicomotricitat es planteja dins de l’àrea de “Descoberta d’un mateix”, que treballa tots els aspectes que fan referència al control i consciència corporal, a les capacitats perceptives i la higiene. L’infant descobreix la seva capacitat de moviment, de percebre l’entorn i el seu cos a través de l’activitat i dels cinc sentits i descobreix com tenir cura d’aquest cos. Realitza una descoberta, “sentint-se” i coneixent les pròpies possibilitats a través d’una continuada acció.

A l’Educació Primària l’Educació Física ha d’encaminar-nos a la consecució de finalitats utilitàries, higièniques i ètiques que es concreten en el coneixement corporal, el domini de l’acció motriu en l’espai i la implicació de cadascú en les relacions afectives que s’estableixen al voltant de l’activitat física. Capacitats motrius, socials, afectives i cognitives s’interrelacionen permanentment, donant una dinàmica educativa molt activa i participativa.

L’Educació física a l’etapa de Secundària i TVA té la mateixa finalitat que a l’Etapa de Primària però duent-se a terme amb una organització diferent i amb unes pràctiques més complexes. Es practiquen diferents esports i jocs col·lectius, es realitzen sessions de ioga i aeròbic al centre cívic del barri, i es participa en la cursa/cross amb altres escoles d’educació especial de Sabadell (Xaloc i Xalest).