COMENÇA EL NOU CURS ESCOLAR.

LA SITUACIÓ DE LA PANDÈMIA SEMBLA QUE CADA COP QUEDA MÉS LLUNY.  HEM PENSAT QUE, AQUEST CURS, ELS NOSTRE EIX CONDUCTOR SERÀ: “ELS INVENTS”. Segur que continuarem aprenent moltes coses noves!!!

FELIÇ CURS 2023-24!!!!   

Eva V.  i Roser J. “les profes”

PLUJA DE LLIBRES !

Des  de la Unitat d’Atenció a la ciutadania (UAC) proposen a l’Aula Hospitalària  dinamitzar alguns espais de l’hospital per convertir-los en entorns  acollidors que convidin a la lectura. Les propostes de l’alumnat els han omplert de colors.  A continuació us ho expliquen i… si cliqueu la imatge podreu veure un petit reportatge del procés.

Avui m’he trobat amb un dia especia, va entrar una professora a la meva habitació de l’hospital i em van proposar de fer una activitat, explicant-me que durant uns dies els nens i nenes de l’aula hospitalària (escola/institut hospital), van organitzar un exercici per fomentar la lectura. Com a mi m’agrada molt llegir, em vaig animar a participar-hi. Consistia en pintar a un vidre, a l’entrada principal de l’hospital, la paraula LLIBRES en diferents idiomes, posant-les en vertical i horitzontal de forma que es connectin entre si.  A més també vam penjar pàgines de llibres al sostre.
Una de les propostes que dono per entretenir als nens i nenes hospitalitzats/hospitalitzades és fer un Club de Lectura. És a dir, escollir un llibre que a tots i totes ens agradi, i en grup començar a llegir-ho en veu alta. Tot això amb l’objectiu que cadascú doni la seva opinió respecte al llibre llegit prèviament, i així, conèixer els gèneres literaris preferits del grup.   Mireia (15 anys)

Aquesta activitat consistia a fer un raconet de lectura molt mundial escrivint la paraula llibre en diferents idiomes com català, castellà, anglès, àrab o xinès. Vam començar fent una pluja d’idees per saber com ho podíem fer i amb pàgines d’un llibre antic vam fer un efecte perquè sembles que les pàgines estiguessin volant. L’activitat va ser molt xula i divertida.    Leire(13a)

Ahir vam baixar a la planta 0. Vam pintar  una paret  al costat de l’entrada. El que més em va agradar va ser quan vaig escriure  paraules en diferents idiomes. Vaig baixar amb l’ascensor  amb  la Roser. Em va deixar  pujar  a la  màquina  que portava  mentre  m’arrastrava,  va anar  super ràpid.  Vam veure  una miqueta  del sotan perquè em vaig deixar la jaqueta. Quan vam acabar d’escriure les paraules semblaven art.    SIRAJ (9 anys)

JO DONAVA ELS FULLS DE LLIBRE I EL “CELO” A LA ROSER QUE ELS  PENJAVA AL  SOSTRE. DESPRÉS DONAVA LES TISORES PER  TALLAR  EL FIL.    DAREK (7 anys)

CELEBREM LA CASTANYADA !

Ja ha arribat el dia de la castanyada i des de l’escola de l’hospital voldríem agrair, de tot cor, al servei d’hoteleria del nostre hospital aquestes magnífiques castanyes i moniatos que ens han fet arribar a la planta de pediatria i també  al Departament de comunicació per aquestes magnífiques fotos, a l’UAC i al voluntariat de la Creu Roja per la seva col·laboració. Moltes gràcies. Us hem fet un petit vídeo perquè pugueu veure com va anar el dia. Cliqueu la imatge!

La Leire i el Jeicko també us expliquen com ha anat el matí.

El dia de la Castanyada el vam celebrar a l’aula. Vam preparar receptes de panellets per donar-les a tota la gent de la planta. També vam fer paperines amb paper de diari per posar les castanyes. Després  la cuina ens van pujar a planta els moniatos i les castanyes  perquè nosaltres les repartíssim juntament amb les receptes dels panellets. I així vam començar a repartir-ho per les habitacions. Als pares, a les mares i als nens i nenes que no podien sortir. També als metges, doctores i infermeres van tenir castanyes i moniatos i els va fer molta il·lusió. El dia, sincerament, va ser diferent, molt divertit, entretingut i interessant.

Leire (13 anys)

 

M’ha agradat molt  el dia, encara que no m’agradin les castanyes ni els moniatos. Hi havia molts nens i nenes que anaven amb mi. Jo anava amb cadira de rodes, però, tot i això, em vaig divertir perquè era la meva segona castanyada. També em va encantar repartir moniatos, castanyes i algunes receptes de panellets a tota la gent que estava a la planta.

 Des del meu punt de vista la castanyada és millor que Halloween. 

Jeicko (10 anys)

LA NOSTRA CASTANYERA

Aquest any la nostra Castanyera ha estat ben curiosa, més endavant us ho expliquen  la Cloe, Nahia, Andrea i Leire. Hem aprofitat per investigar d’on venen les castanyes, com són i quines propietats tenen. Després ens hem animat a buscar receptes ben curioses on la castanya és l’ingredient principal. La Cloe la Nahia i l’Andrea ens hem conegut perquè venim els dimecres. Un dels dimecres vam poder preparar el decorat de La Castanyada.Primer vam fer un dibuix de la castanyera sobre paper d’embalar.  Vam anar enganxant trossets de roba sobre la silueta. Teníem moltes idees i ens vam posar d’acord per vestir amb retalls de roba tota la castanyera.Els cabells els vam fer amb llana, el mocador amb talls de roba, les sabates amb talons i  amb  vellut, que va ser idea de la Leire.

Ara la castanyera té el foc per poder torrar castanyes.  I si us agraden les castanyes us deixem unes receptes.

Fet per Cloe, Nahia,Andrea i Leire.

FULLES DE TARDOR

Durant unes setmanes a l’escola de l’hospital hem estat treballant, fent, dibuixant i pintant fulles per l’arribada de la tardor.

Per començar agafàvem paper reciclat per donar-li forma de fulla. El doblegàvem per la meitat i així podíem dissenyar mitja fulla, de manera que quan l’obrim, tingués la mateixa forma als seus dos costats, és a dir que fos simètrica.

Quan vam tenir les fulles les vam decorar amb ceres i anilines que són com una tinta xina de colors.
Amb l’anilina li donem molt color i ens queda ben xulo. Les ceres són greixoses i l’anilina té base d’aigua, això fa que la cera repeli l’anilina, quedant uns decorats de fulles molt xules.
Les fulles que hem fet entre tots els nens i nenes que hem estat a l’aula.

Aquesta activitat, sincerament, ha estat molt xula, creativa, entretinguda i relaxant. Sobretot, tots i totes ens ho hem passat molt bé.

Leire C. (13 anys)

Gran concert a la planta de Pediatria.

Avui, dia 9 del 6 de 2023, els alumnes del  conservatori de Badalona han preparat un concert a l’escola de l’Hospital Germans Trias i Pujol.

Han portat dos violins, una viola, un teclat i dos bongos per tocar cançons de Disney com , una de les cançons del Rei Lleó o “No se habla de Bruno”,Star Wars

En Iago ha tocat la viola i la guitarra elèctrica, la Marina ha tocat el violí i ha cantat, en Pau ha tocat l’altre violí i ha cantat, l’Alain ha tocat els bongos i la viola, la Núria ha tocat el clarinet, l’Alma ha tocat el clarinet i el profe Ricard (que és el nostre professor de cor infantil) ha tocat el piano elèctric.

L´Hugo, la Laia i l’Eric han fet dibuixos per explicar com ha anat

 

 

 

 

 

 

 

Creiem que és una bona idea perquè és divertit, molt bonic i fa que nosigui tan molest anar a l’hospital.  el matí. A nosaltres ens ha agradat molt i ens agradaria que ho tornessin a fer.    AQUI PODEU VEURE UN PETIT VIDEO AMB ALGUNS MOMENTS DE L’ACTUACIÓ

Álvaro i Eduardo Melo Albiol (10 anys).

UNA BONA COMUNICACIÓ AJUDA!

La Roser, que es la nostra profe de l’hospital, ens ha dit que igual que a l’escola, des de l’hospital també  estan treballant  la comunicació. El que volen és simplificar el procés comunicatiu entre els professionals de la salut i els pacients que visiten l’hospital. Pensen que si el pacient prepara la visita  es reduirà el temps d’atenció perquè el pacient preguntarà el que té valor per a ell.

Ens recomanen sempre fer aquestes 3  preguntes: 1) QUÈ TINC? 2) QUÈ HE DE FER? 3) PERQUÈ HO HE DE FER?

El què vol l’hospital es què sortim de la consulta amb una bona informació, ordenada i imprescindible per entendre el què ens passa i poder seguir el tractament. Aquí us adjuntem el full de preguntes. (cliqueu la imatge i us la podeu descarregar.)

Aqui teniu també una plantilla per preparar una VISITA VIRTUAL

 

 

 

ESPEREM QUE AQUESTA INFORMACIÓ  US  SERVEIXI I LA UTILITZEU MOLT .

Nacho B.(11a)    Iu Y. (11a)

DIA SENSE FUM

El 31 de maig   és el dia sense fum. Des de l’aula n’hem parlat i us mostrem el llibre que vam fer l’any passat reflexionant sobre el tema. Esperem que us agradi.

 

Us enllacem l’ ARTICLE QUE VAM FER EL CURS PASSAT  perquè li doneu una ullada.

Roser J. “la profe”