Creem amb el cos

Amb el Tram de Grans, durant el segon trimestre vam estar fent un treball de consciència corporal a través de l’efecte Onada. L’objectiu principal era crear moviments amb el nostre cos i coordinar-nos amb els altres. No obstant això, el treball en equip, la imaginació, la creativitat i la precisió corporal han estat ben presents en aquest procés. Si voleu veure’n un tast cliqueu AQUÍ. Al final del vídeo hi trobareu una sorpresa!

Experiències

Arriba la primavera i, amb ella, noves oportunitats de viure i experimentar amb la natura i l’entorn proper…

Construint, dissenyant i adequant el nostre Espai d’Hort per poder endinsar-nos en l’agricultura ecològica i el producte de proximitat.

Gràcies Anselmo i família per la vostra generositat.

Si voleu veure fotos dels nostres inicis, cliqueu aquí.

Propostes d’aprenentatge de lectoescriptura (Infantil)

Amb els més petits de l’escola dediquem estones dins l’horari a realitzar propostes d’aprenentatge de lectoescriptura. Aquestes són activitats que ofereixen un ampli ventall de possibilitats. Estan dissenyades i adaptades amb cura perquè cada infant pugui avançar al seu ritme. Són propostes atractives on, a… Llegeix més»

Treball de Consciència Corporal

Durant el segon trimestre, alumnes de 1r, 2n i 3r han estat treballant diferents tipus d’exericicis corporals tenint com a eix principal les danses tradicionals catalanes. Si voleu veure’n el resultat veniu a la nostra festa de Sant Jordi!!! De moment, us deixem aquí un petit resum del trimestre: VÍDEO RESUM del 2n Trimestre TM

Tanmateix, alumnes de 4t, 5è i 6è han estat fent un treball corporal més enfocat a la precisió, la creativitat, la creació, la coordinació amb el grup i altres continguts al voltant de l’Efecte Onada. Cliqueu aquí per veure’n un tastet: VÍDEO RESUM del 2n Trimestre TG

POEMA MUSICAT

El grup de Cicle Mitjà de l’escola hem fet creació musical a partir d’un poema de la Maria Mercè Marçal, Cançó de saltar a corda. Al llarg de diverses sessions hem treballat la creació a través de la creativitat, la imaginació, la conversa, la reflexió i la instrumentació. A més, hem introduït molts conceptes del llenguatge musical a través de les qualitats del so i els musicogrames. Us convidem a veure el vídeo del resultat final: CLICA AQUÍ

RECULL DE DANSES TRADICIONALS

Al llarg del 2n trimestre, l’alumnat de 1r, 2n i 3r de l’escola hem estat treballant les danses tradicionals catalanes. Per interpretar una dansa és molt important que siguem conscients del nostre cos, que ens coordinem, que portem la pulsació correctament… A través del ball de Sant Ferriol també hem estat estimulant la nostra creativitat, veureu que hem inventat uns moviments molt divertits i originals! Així doncs, us convidem a veure els vídeos d’aquest recull que hem creat i del resum del trimestre a Consciència Corporal:

VÍDEO RESUM del 2n Trimestre

RECULL Danses Tradicionals

Sortida a Agramunt

El dia 8 de març, l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior vam gaudir d’una sortida conjunta amb els nostres companys/es de Barbens.
Vam visitar Agramunt i tots els seus encants que l’envolten, com per exemple l’Espai Guinovart, els seus principals edificis i també el Museu… Llegeix més»

Investigant la desaparició de la reina Ginebra

El passat divendres els infants de CI vam visitar el castell de Montsonís per tal d’esbrinar alguns detalls sobre el nostre cas de “Som detectius” i conèixer de primera mà algunes curiositats de l’Edat Mitjana.

Vam poder gaudir de l’entorn natural de Montsonís i Foradada alhora que investigàvam sobre els dies que la reina Ginebra va passar en aquelles terres amb els cavallers de la taula rodona.

Van apareixer indicis que ens van ajudar a pensar si la visita de la reina té alguna relació amb la seva desaparició!

Si voleu veure les fotos, cliqueu aquí.