Jugar y Convivir

El projecte “Jugar y Convivir” és un projecte intercentres integrat per 8 escoles públiques d’Educació Primària de diferents Comunitats Autònomes*.
Aquest projecte, que va començar l’any 2007 amb el nom “JUGAR Y CONVIVIR” i més tard amb el nom “ACERCANDO CULTURAS”, té com a objectiu fomentar les relacions entre iguals i el treball en equip.

La convivència cal començar-la des de ben petits, des de poder conviure dins un grup classe, més endavant amb els nens i nenes de les altres escoles (Escoles Compartides i colònies) i a un nivell més extens, amb alumnes d’altres Comunitats Autònomes.
Quan es conviu, s’aprèn i què millor que aprendre entre iguals, però de diferents realitats. Per poder arribar a l’objectiu de ser nens crítics i participatius en un món divers, cal que des de ben petits es vagin treballant diferents aspectes com la cohesió de grup, activitats en grup, treball cooperatiu per arribar al final a una fita comuna. Aquest camí és molt llarg i difícil. Des de la Comunitat Educativa cal anar donant recursos i estratègies perquè els nostres alumnes es puguin desenvolupar en un món canviant i poder aplicar aquests aprenentatges.

*Centres participants
CEIP Lepanto (Leganés – Madrid)
CEIP Maestra Caridad Ruiz (Sanlúcar de Barrameda – Cádiz)
CEIP Miguel Hernández (Laguna de Duero – Valladolid)