Jornada de Convivència

5a JORNADA DE CONVIVÈNCIA (2015-2016)

El dissabte 5 de març es va celebrar a l’Estany la 5a Jornada de Convivència anomenada “Cultivem la paciència amb esforç i empatia” a càrrec de l’Íngrid Colom, de la Fundació Àmbit.

Va ser un matí on vam poder reflexionar sobre les nostres necessitats; com vivim el temps i com l’invertim; quines emocions ens produeixen la paciència i la impaciència i quins “nutrients” necessiten per fer-les germinar; quines conseqüències tenen els nostres actes i què podem fer per harmonitzar-nos amb la vida.

Per grups, famílies i mestres vam poder reflexionar sobre la importància d’ensenyar als nens i nenes a cultivar l’empatia, sempre intentant saber com se sent l’altre, fent l’exercici d’interpretar el món amb els seus valors. Escoltar, ser constructiu i donar l’opinió de forma assertiva, sense ferir.

Ja des de petits cal practicar la paciència davant d’alguna situació que ha de passar, aprendre a esperar-se i no buscar sempre els resultats ràpids. La paciència conviu amb la impaciència, cal cultivar-la amb esforç i alegria, tenint present que la postura que adoptem pares i educadors quan ens hi trobem, tenen molta importància per a ells/es.

La paciència també conviu amb l’esforç, per això es tan necessari educar als nostres fills i filles en la cultura de l’esforç. A poc a poc, assumint petites responsabilitats que puguin complir. Quan assoleixin cada petita fita, els gratificarem i els empenyerem perquè arribin a un punt més enllà. És així com descobreixen el valor de l’esforç.

Metàfora del bambú japonès

Hi ha un fet curiós que succeeix amb el bambú japonès. Plantes la llavor, li poses adob i la regues. Durant els primers mesos no passa res apreciable. En realitat, no passa res amb la llavor durant els primers 7 anys. Llavors, durant el setè any, en un període de només 6 setmanes, la planta de bambú creix més de 30 metres.

Tenir present i recordar que quan ens trobem amb una dificultat, el millor que podem fer és: ser creatius, flexibles com el bambú i perseverar per aconseguir tot el que ens proposem.

Agraïm la vostra assistència.

4a JORNADA DE CONVIVÈNCIA (curs 2014-2015)

El passat dissabte 21 de març vam participar a la 4a Jornada de Convivència, a l’escola de Sant Quirze Safaja.  Pares, mares i mestres vam compartir un matinal sobre l’Ecologia Emocional ” VINCLES I RESPONSABILITATS”, a càrrec de l’Esther Alzina.

I aquest és el recull que vam crear entre tots:

VALORS, ACTITUDS I CONDUCTES ECOLÒGICAMENT EMOCIONALS:

Poder prendre decisions, motivació, diàleg, creativitat, posar límits, normativa, obediència, responsabilitat + autonomia, rectitud, esforç, confiança, donar espai a l’error, ètica, comunicació + diàleg, afecte, llibertat, saber demanar perdó, empatia, posar exemples, deixar-los créixer, equilibri, legitimar les emocions, temps compartit, finalitat evolucionada, humilitat, tolerància, autoformació i possibilitats. I tot això el més AMORÓS possible!

Gràcies a tots els que vau assistir!

Aquí teniu alguna foto:

IMAG4929 IMAG4930IMAG4931