LA LLIBERTAT ÉS PODER FER EL QUE ENS AGRADA

El dia 30 de setembre, els i les alumnes de l’Escola Aiguadora (Navès), vam participar en l’alliberament d’un xoriguer comú amb motiu de l’ inici del programa de sensibilització i educació ambiental eduCAR 2016 que duu a terme el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

Alliberament del xoriguer

L’alliberament d’aquest ocell es va fer de forma simultània en centres educatius de 40 comarques de Catalunya , al Solsonès l’ indret escollit fou Navès.

El divendres, dos Agents Rurals , el Josep i la Sara,  van venir a l’escola i tots junts, agents, mestres i alumnes, vam fer una petita excursió per desplaçar-nos fins un indret apropiat  per poder fer l’alliberament,.

Vam començar l’activitat tot escoltant les explicacions dels Agents, ens van explicar quines són les  característiques d’aquest tipus d’ocell, a quina família pertanyen, de què s’alimenten, com ho fan per caçar,  el què mengen,  com es diferencia el mascle de la femella, on solen viure… Tot seguit es va alliberar el xoriguer, que fins el dia d’avui es trobava en un centre de recuperació de fauna i com que ja estava recuperat va poder ser alliberat. El vam alliberar  pels  voltants de l’escola, això si, abans li vam posar un nom. El nom escollit fou el de Nis.

El xoriguer tenia moltes ganes d’estar a la natura, el Josep, el va treure de la capsa, tot protegint-se les mans amb uns guants,  i el va deixar anar, ràpidament el Nis es va posar a volar pels boscos del voltant  per tal de conèixer el seu nou entorn.

Fou un motiu d’alegria el fet de poder alliberar un animal a la natura.

El programa eduCAR que es va posar en marxa l’any 2008 promou la sensibilització i l’educació ambiental mitjançant xerrades a escoles, sortides al bosc i alliberament de fauna.