FESTA DE FINAL DE CURS 17-18 A L’ESCOLA AIGUADORA

El divendres 8 de juny vam celebrar la festa de final de curs de l’Escola Aiguadora.

Nens i nenes ben emocionats i disfressats van ser maquillats i fotografiats abans de saltar a l’escenari. L’obra d’enguany ha estat una adaptació -creada a mida per a la nostra escola- de la cantata “El Follet Valent”.

El text de la cantata és de Clara Ripoll, la música de Núria Juanet, i l’adaptació per al teatre de Begonya Gaya. Es tracta d’una obra musical de 8 cançons, on es narra la història d’un petit follet que viu sol dins del bosc. En el cas de l’adaptació, les 8 cançons originals s’han mantingut i se n’han afegit 7 més. Els personatges han passat a ser 27, dels 7 originals. L’obra s’ha dividit en 11 actes.

A poc a poc va fent amistat amb diversos insectes: les marietes, les vespes, les formigues, les papallones i els escarabats. Amb molts d’ells i elles descobreix jocs tradicionals, com el d’arrencar cebes o saltar les gomes elàstiques; també es descobreixen valors com ajudar els altres sense esperar res a canvi, el joc com a forma de gaudir en grup, i l’amistat, que, sense dubte, és el pilar i fil conductor de l’obra.

Al final de l’obra, el follet s’enfronta amb la temuda aranya i els seus estimats i entremaliats fills. L’aranya no pot amagar el seu sentiments de solitud, i, en sentir les paraules del follet i en veure que tots els insectes del bosc ajudaven al follet, decideix deixar de ser la dolenta i passar a formar part del grup d’amics i amigues.

Encasellar-nos o encasellar a altres persones en un rol pot fer mal a la mateixa persona i als altres, i hem de tenir cura de treballar aquests valors, tant a casa com a l’escola. Tots, en qualsevol moment, podem demanar ajuda als altres i també podem modificar la nostra actitud.

En acabar l’obra, els i les alumnes de l’escola van recitar cadascun/a un poema. En aquesta ocasió, tots els poemes feien referència a l’amor. L’amor com a valor, com a sentiment, i com a clau per una vida plena. Quan fem les coses amb amor, les fem amb el cor a la mà, i sempre porten alguna cosa bona. Estimar és una virtut que s’ha de sembrar, especialment l’amor a nosaltres mateixos/es. Si som capaços/ces d’estimar-nos, podem estimar els altres.

Acabat el recital de poemes, va arribar el resultat del guanyador del projecte anual de l’escola “Esmorfruitem”. En aquest projecte portem un control diari de qui porta fruita, i qui porta més fruita al llarg del curs és el guanyador del premi. Amb aquest projecte es pretén potenciar el consum de fruita diari dels alumnes. En aquesta ocasió el guanyador ha estat el Guiu Colomés. Felicitats, Guiu!

El moment més emotiu és el comiat de sisè, on es fa una lectura d’un seguit de desitjos i consells a, enguany, el nostre alumne Marc Vendrell, l’alumne de 6è. Els millors desitjos donats amb tota l’emoció que envolta 9 anys d’experiències viscudes a l’escola. Tant el Marc com els mestres vam rebre un obsequi.

Tot seguit, vam donat la benvinguda als nens i nenes eixerits que començaran el curs que ve P3 a la nostra escola: el Valentí, la Txell, la Moni, la Júlia i la Laia. Tots ells van pujar a l’escenari per saludar a tots els espectadors.

Finalment, tots plegats vam sopar junts el pica-pica organitzat i creat per totes les famílies de l’escola.

Bon final de curs!