Núria Florensa, la Greta Thunberg de Solsona, a les escoles de la ZER-Solsonès

La Núria és tranquil·la, pacient i amb una capacitat comunicativa digna de qualsevol professional que treballés a qualsevol mitjà audiovisual.

Ens ha anat visitant, una per una, a les set escoles de la ZER. Durant les seves visites ens ha anat explicant com se li va començar a remoure per dins la preocupació per vetllar per un món més respectuós amb el medi ambient. Va començar fent vaga cada divendres a la tarda quan anava a l’escola primària –va arribar un moment que em va semblar molt més important lluitar per la conscienciació social per la cura del medi ambient que la pròpia escola, perquè sense terra ja no existiria res, ni tan sols l’escola- ens va transmetre. La seva capacitat reflexiva ja la va portar, des de molt petita, a plantejar-se prioritats i a pensar què és el que realment importa.

Més endavant, va començar a explicar i compartir tot el que ella havia canviat després de les seves recerques i investigacions a la resta dels infants de diferents escoles.

Poc a poc, mentre ens anava compartint experiències, ens va, també, donar bons consells: com podem fer per calentar-nos a casa amb energies renovables?; en quin tipus d’establiments podem comprar que siguin respectuosos amb el medi ambient?; per què no ens parem a reflexionar sobre les marques que comprem?; com és que no agafem molt més la bicicleta si sabem que no contamina?

Ha sigut una col·laboració estel·lar per al nostre projecte de ZER: Recuperem la terra, el qual portem a terme des de les set escoles pertanyents a la ZER – Solsonès. Només li podem donar les gràcies per donar-nos la seva veu de l’experiència, de l’expertesa i d’haver tingut una mirada de confiança sobre nosaltres, els infants: si no cregués que vosaltres no canviaríeu el món, no estaria aquí. Estic perquè sé que el canviareu…, ens va afirmar.

Gràcies, Núria! Esperant a que tornis un altre dia.

DE PATIS, DE COLORS I DE JOCS…

Un pati gris i humit ha passat a la història…

El darrer dissabte de novembre famílies, mestres i alumnes de l’escola de La Coma ens vam trobar per omplir de colors i de jocs el pati de l’escola.  Ens hi vam posar mentre esmorzàvem torrades amb botifarra  i xurros amb xocolata!

Pares i mares, germans i germanes, nens, nenes i mestres de l’escola amb molta traça i durant tot el matí vam pintar al terra del pati cinc jocs per dinamitzar les estones d’esbarjo diàries: una xarranca, un camp de futbol-xapa, un mirall, terra-mar-aire i un circuït per fer-hi circular cotxes i trens. Ens va quedar un tres en ratlla que pintarem un altre dia. Vam treballar de valent i tots i totes n’estem molt satisfets. Teníem moltes ganes de que arribés el dilluns per estrenar-los.

Moltes gràcies a les famílies i a l’empresa Caopsa que ens ha subvencionat la pintura i el material.

HISTÒRIA DEL BOLET QUE ES VA TRANSFORMAR EN MOSCA

A l’escola estem estudiant els grans arbres i el bosc. Així que, tot el que els envolta és molt interessant per nosaltres. Vam trobar uns bolets a la soca d’un d’aquests gegants i ens el vam endur a l’escola,  els vam exposar al nostre petit museu. L’endemà els bolets no hi eren! Hi havia una gran muntanya de brossa i una muntanya de cucs!

En vam posar una mostra en una placa de Petri i la vam observar a la lupa binocular. N’hi ha molts… Fem moltes fotos i ens preguntem d’on han sortit tants cucs…

El Roger, que en sap molt, diu que els cucs han sortit d’uns ous que algun animal ha posat allà… Però què faran aquests cucs? Es faran grans, potser com els cucs del pi…

Deixem la placa de Petri i l’anem observant cada dia. Al cap d’una setmana ja no hi ha cucs! Hi ha una mena de càpsules de color marró brillant. Això cada dia és més interessant! Estem molt encuriosits.

Pensem, els cucs s’han mort perquè se’ls ha acabat el menjar! Els deixem i continuem observant a veure si s’han mort de veritat. Al cap d’una setmana, tenim la placa de Petri plena de…MOSQUES! Observem a la lupa binocular alguna de les càpsules i … sorpresa! veiem una mosca cargolant-se per sortir de la càpsula. Ara ja sabem que es diu “pupa” És impressionant! No ho havíem vist mai. No s’han mort només han passat a un altre estadi de la metamorfosi.

Estem estudiant les cadenes tròfiques i ara hem comprovat com les larves de les mosques han fet de descomponedores també, igual que ho fan els fongs.

ES TANCA EL CICLE I NOSALTRES HO HEM VIST EN VIU I EN DIRECTE!

Com a bons investigadors ho publiquem per fer difusió dels nostres descobriments.

Roger, Felip, Marc, Aniol, Núria i Lleïr

Escola de La Coma-novembre 2019

LA ZER FA 30 ANYS i ESTRENA LOGO

“La ZER és un regal amb set llaços”  (Lleïr, P3, La Coma)

Enguany commemorem els 30 anys de la creació de la ZER El Solsonès. Com a primer acte de celebració, l’alumnat de les 7 escoles ha participat en un concurs per a dissenyar un nou logo.

L’exposició de tots els treballs va tenir lloc durant la Castanyada, que enguany vam celebrar a Lladurs. D’entre les 110 propostes presentades, un jurat format per cinc persones, representants de les famílies i del professorat, van escollir el disseny del Lleïr Pellicer Prat, alumne de P3 de l’escola de La Coma, i la Raquel Traveset, mare de l’escola de Llobera, l’ha digitalitzat i aquest n’és el magnífic resultat.

Felicitats, Lleïr, ets un gran artista!!

UN LECTOR NO NEIX, ES FA

L’hàbit de llegir augmenta la creativitat i estimula la imaginació. És un hàbit que cal desenvolupar abans dels sis primers anys de vida dels infants i cal potenciar en totes les etapes educatives. Cal construir-lo pas a pas i  incloure’l com a part de la rutina diària. Fomentar l’hàbit lector és una tasca de tots els que compartim la responsabilitat d’educar als infants, especialment famílies i escola.

S’ha d’animar als nostres infants a llegir, ja que els llibres contribueixen a la seva formació i educació.  Llegir ens aportarà gran beneficis i serem més competents en tots els àmbits.

A les escoles de la ZER treballem per a fomentar un bon hàbit lector entre els nostres alumnes. Ho fem a través de diferents estratègies: Llegir més»

ELS SECRETS DE LA NOSTRA CASTANYADA

Per fi arribava la primera trobada de totes les escoles de la ZER del Solsonès. Era el dia de la sortida de tardor per celebrar la Castanyada tots junts. Aquest any la festa ens esperava a l’escola de Lladurs.

Començàvem el dia amb un bon esmorzar preparat per les famílies per tal d’agafar forces i viure una jornada carregada d’aventures. Els més petits van descobrir els secrets dels animals salvatges de la mà de l’ànec Donald i els seus amics com el duc, la tortuga mediterrània, la fura, el xot i molts més! Gràcies, zoo del Pirineu, per  transmetre’ns l’estima pels animals!

Els nens i les nenes de cicle inicial es van convertir en autèntics ornitòlegs. Amb la passió i cura dels companys/es del centre tecnològic de Solsona vam poder veure com es realitza l’anellament d’ocells i viure en primera persona el moment més especial, el seu alliberament. A través de diferents jocs van conèixer l’alimentació segons els diferents becs i els viatges que realitzen a través de les migracions.

Els més grans s’endinsaven al bosc per buscar els secrets més ben guardats del nostre entorn: Els bolets. Van conèixer totes les curiositats d’aquests fruits amb l’ajuda del Marc Casabosch. Gràcies a les temperatures i pluges dels dies abans els nostres boletaires van omplir a vessar els cistells. Amb la collita realitzada tocava preparar el dinar, un bon arròs amb bolets per tots els nens i nenes de la zer.

El fi de festa arribava i la Castanyera no apareixia per donar-nos les castanyes i panellets que tant esperàvem. La sorpresa va ser quan la castanyera ens va enviar un àudio explicant-nos que s’ha quedat netejant amb la resta de Castanyers i Castanyeres els nostres boscos, pobles i ciutats per tal d’ajudar a salvar el planeta! No obstant això,  ens va deixar una protagonista molt especial que ens faria dansar i gaudir de la festa, la geganta Pepeta.

Així posàvem el punt i final a una Castanyada plena d’emocions. Una Castanyada que ens va deixar descobrir els secrets més ben guardats de la natura.

Si voleu veure el recull fotogràfic i enregistrament de diferents vídeos, premeu la imatge!

ENS SUMEM A LA SETMANA PEL CLIMA

Aquesta darrera setmana s’ha celebrat la setmana pel medi arreu del món. Una setmana reivindicativa per conscienciar-nos entre tots  que cal preservar el nostre planeta de manera emergent si volem que aquest sigui un planeta sa. Som molt conscients que cal una millor utilització dels recursos que ens ofereix i cal vetllar pel respecte dels ecosistemes que el formen. Cal que entre tots, societats, governs, comunitats, etc. comencem a canviar els nostres hàbits, les polítiques, els nostres actes, els nostres valors,… La situació no pot esperar. 

  Per aquests motius ens hem sumat a les iniciatives mundials pel clima, realitzant una petita acció cada dia de la setmana. 

Dilluns: vam fer un minut de silenci a l’escola. 

Dimarts: vam portar una samarreta verda. 

Dimecres: vam veure una pel·lícula sobre el medi ambient. 

Dijous: vam elaborar pancartes amb missatges importants per millorar el medi. 

Divendres: vam fer una petita manifestació a l’escola per sumar-nos a la vaga general pel clima. 

Aquestes accions, també ens han servit per donar el tret de sortida a un dels projectes que durem a terme aquest curs. Projecte que enfilarem per prendre més consciència del medi ambient i emprendre mesures de millora i canvi a l’escola, a casa i reivindicar on calgui accions més globals. 

Esperem que des de casa us sumeu al projecte SALVEM EL PLANETA! 

ARRENCA UN NOU CURS ESCOLAR

El dia 12 de setembre es va iniciar el curs escolar 2019-2020 a les escoles d’Infantil i de primària de Catalunya i per tant també a la ZER El  Solsonès. El curs va començar amb normalitat a la majoria de les nostres escoles. Tenim, però, el cas de l’escola  de Llobera on s’estan fent obres de reforma, per aquest motiu les classes s’estan impartint a la biblioteca del poble.

Aquest any els i les mestres de la ZER El Solsonès treballarem per aconseguir millorar el planeta tot posant-hi el nostre granet de sorra. Ho farem sota el  lema: “Eduquem per un món millor”.

El primer dia és un dia especial perquè els infants es retroben amb els companys i companyes després del període de vacances. També serveix perquè comencin a establir vincles entre alumnes que inicien l’escolarització i els ja que fa temps que hi són, així com també amb el professorat.

Al matí, amb els alumnes, vam fer una dinàmica de treball relacionada amb el medi ambient. Primer vam visionar el vídeo “Una altra manera de viure 2019”.  En acabar vam fer comentaris i una posada en comú. Del conjunt d’idees sorgides, cada escola, va escollir les més escaients i vam elaborar-ne una de global. Després d’acordar com ho faríem, vam gravar un vídeo tot dient la frase. Llegir més»

OBRINT PORTES EN EL TEMPS

El curs s’acaba i aquests últims dies les aules es van buidant, no només de somriures, rialles i aprenentatges, sinó també de pertinences, els alumnes de primària de l’escola Aiguadora s’enduen a casa la maqueta de l’habitatge.

Van elaborar unes produccions increïbles, plenes de detalls i de creativitat. Ho van fer de manera voluntària. Aquesta activitat estava proposada dins  la programació de Medi Social de la ZER el Solsonès. Una programació multinivell per a que els més petits juntament amb els més grans de l’escola, compartissin una sèrie de continguts per a descobrir nous aprenentatges. D’aquesta manera tots els infants construïen representacions del món i aprenien a elaborar explicacions personals sobre allò que els envolta o sobre diferents aspectes de l’entorn més proper, mitjançant un procés reflexiu i significatiu. Llegir més»

FESTA FI DE CURS A L’ESCOLA AIGUADORA

El dia 14 de juny, a l’Escola Aiguadora, vam celebrar la festa de final de curs 2018 -2019. Els actes van començar al voltant de les 20.15 h. amb la representació de l’obra de teatre El Rei Lleó. Una bona estona abans de l’estrena l’alumnat es van anar incorporant de manera gradual, per tal de maquillar-se i canviar-se de roba. No faltava cap detall, tots i totes els actors i les actrius anaven d’allò més ben caracteritzats/-des, pel paper que els tocava representar, des de les disfresses que portava cadascú com el curós maquillatge que se’ls va fer.

Una vegada finalitzats els preparatius va ser l’hora de representar l’obra, i ho vam fer davant d’un nombrosíssim públic. Aquesta obra està basada en la pel·lícula: “El Rei Lleó” de Walt Disney. La història gira a l’entorn d’un jove lleó de l’Àfrica anomenat Simba, que aprèn quin és el seu lloc en el “cicle de la vida” lluitant contra diversos obstacles fins a convertir-se en el rei legítim del seu poble. Està basada en una versió del clàssic Hamlet de Shakespeare. A Hamlet s’explica la història d’un príncep que un dia descobreix que el seu pare s’ha mort i de sobte el fantasma del seu pare se li apareix i li diu que no s’ha mort sinó que l’ha assassinat el seu propi germà. El príncep ha de venjar l’assassinat del seu pare, així com el seu posterior desterrament i el fantasma del rei assassinat. Aquesta trama és similar a les què passa a la història del Rei Lleó, amb uns altres personatges, però: el príncep Simba, el rei Mufasa i el germà del rei Scar. Llegir més»

Mercat solidari

https://photos.app.goo.gl/qmHfKmpAW6YMtmTx8
Avui els nens i nenes de l’escola de Lladurs han estat capaços de muntar i dirigir el seu propi mercat solidari.
Al llarg del curs, i a partir dels diferents projectes i àrees de treball, s’han elaborat diferents productes, jocs i estris artesanals. Tot això s’ha anat guardant amb la finalitat de col·laborar per una bona causa: la lluita contra el càncer infantil.
S’ha aprofitat el divendres de mercat a Solsona per tal que els propis alumnes poguessin oferir als vianants els diferents productes. Val a dir que ha estat un autèntic èxit i abans del migdia s’havien exhaurit tots els productes.
Dilluns tocarà fer recompte dels diners recaptats i es farà l’ingrés a la unitat de lluita contra el càncer infantil de l’hospital de sant Joan de Déu.
El mateix dilluns publicarem en aquest bloc la quantitat recaptada i la destinació final de la nostra petita aportació.
Volem agrair a tots els vianants que s’han adherit a la nostra causa, la seva inestimable col·laboració.
L’equip de mestres vol felicitar els i les alumnes per la seva exemplar actuació i comportament durant el mercat solidari. Avui ens hem fet tots i totes un xic més grans!

EN TERRA DE VOLCANS

Croscat, Santa Margarida, Montsacopa… així podríem anar seguint fins a completar la llista de més de 42 volcans que hi ha a La Garrotxa, al voltant d’Olot, al voltant de la Fageda d’en Jordà.

La setmana passada, els alumnes del Cicle Mitjà de la ZER del Solsonès vam instal·lar-nos a Torre Malagrida, al Camp d’Aprenentatge de la Zona Volcànica de la Garrotxa, a Olot. Durant tres dies vam aprendre un munt de coses sobre volcans i terratrèmols, sobre les capes de la terra, la lava i el magma, sobre cràters, maquetes…

Vam pujar al Montsascopa i al Santa Margarida, vam atansar-nos al Croscat i vam escoltar el silenci, abraçats als altíssims faigs de la Fageda d’en Jordà, un indret màgic i únic, i vam poder experimentar la sensació de viure un terratrèmol, al Museu dels Volcans.

Ens va agradar molt descobrir Olot, la capital de la Garrotxa, una ciutat molt bonica, que va haver de ser totalment reconstruïda després dels devastadors terratrèmols del segle XV. També vam conèixer la figura de Manuel Malagrida, un olotí il·lustre que va promoure la construcció de l’eixample d’Olot, la part més monumental de la ciutat, plena d’edificis elegants, parcs i jardins. De fet, vivíem a la seva torre d’estiueig.

En resum: una experiència volcànica molt i molt recomanable!

Vegeu-ne imatges:

Dimecres 22 maig

Dijous 23 maig

Divendres 24 maig

Colònies Montpol

La música balla al compàs dels Montpolins de la ZER.

La comunitat de petits ha gaudit d’unes colònies màgiques on la música ha estat el fil conductor d’aquesta intrèpida aventura.

L’entorn privilegiat del Solsonès acull els secrets musicals de Montpol. Tots els racons més pròxims a la casa estan ambientats en els Montpolins, que són uns éssers fantàstics molt diminuts que de tant en tant fan algunes entremaliadures d’allò més divertides. Si no pregunteu als més menuts a veure què els hi han fet!!!

De bon matí la Tresina i el Sisqueto ens han ensenyat els camins que ens han portat a descobrir: el pobla dels Montpolins, el jardí de les coses petites, el camí del vent, el recollidor del silenci, el miraestels, el cargolòdrom, el teatre de les pedres, el bosc dels ritmes, el botellòfon, el teulòfon, i el tubòfon.

Després de fer cabanyes i arcs hem rebut una estranya carta que l’Oriol Caragol ens ha fet arribar per a esbrinar en quin lloc s’ha amagat una petita campana. I és que, com hem dit molt bé, els Montpolins ja en fan de les seves. Després de recollir les pistes del mapa, que els Montpolins han deixat amagades per al bosc, els infants han aconseguit trobar el tresor de la campana perduda.

Unes colònies on la mainada pot viure la màgia de la fantasia, on totes les seves aventures poden cobrar vida i significat i és que no hi ha res millor que la innocència que els fa màgics i únics.

Ens acomiadem d’unes colònies molt musicals Montpolines que ens han captivat amb totes i cadascuna de les aventures que hem viscut. Seguidament algunes de les frases que recullen aquests instants.

“Ana saps que amb la Sònia ens hem fet amigues?”

Noa, 3 anys

“Jo sé llegir lletra normal”

Blas, 6 anys

“Em fa por una casa a les fosques”

Aina, 5 anys

“M’ha fet molt riure quan jo estava jugant als jocs d’arcs i jo era un bebè, i no m’agradava quan m’han emprenyat”

Miquel, 5 anys

“M’ha fet molta gràcia la història l’Oriol Caragol”

Blas, 6 anys

“M’ha agradat la casa dels Montpolins”

Guiu , 5 anys

“L’arbre caigut m’ha fet molta gràcia perquè estava tallat”

Lleïr, 3 anys

“M’ha agradat que tothom vingués aquí”

Lluc, 4 anys

“A mi m’ha fet molta gràcia perquè l’espanta ocells porta una guitarra i no porta n’hi calces n’hi calçotets”

Conversa entre infants

“L’espantaocells no és un humà fet de pell, és de futa”

Marc, 5 anys.

“Està fet de palla”

Nehuen, 6 anys

“Hem trobat unes trenques no, un mapa! Un mapa de la campana petita”

Lluc de 4 anys i Jan de 5 anys.

“Ana, Ana… ha anat molt bé la volta”

“Hem agafat tots els papers per fer el mapa”

Jana, 5 anys.

“Si la campana fa clin, clinc… sortiran els Montpolins”

Martina, 4 anys.

“Avui hem tingut una feina molt llarga”

Jana, 5 anys

“Brunaaaa et vull ensenyar una cosa”

Marc, 5 anys.

 

 

 

 

 

 

 

“Si cliques sobre la imatge podràs veure com ha estat la nostra experiència” 

UNA TARDA AMB LES REMEIERES

Una de les coses que ens agrada més a la colla de l’escola de Llobera és obrir les portes de l’escola a persones sabies sobre algun tema. Són persones que ens transmeten el seu saber i que ens transmeten la passió d’allò que fan.

El passat dia 13 de maig de 2019, a l’escola de Llobera vam rebre una visita molt especial. Les remeieres de Llobera ens van ensenyar com podem utilitzar les plantes del nostre entorn per tenir cura de la nostra salut o com les podem utilitzar per cuinar.

La tarda va començar, com no podia ser d’una altra manera, amb una sortida als entorns de Llobera per cercar i collir plantes. Primer calia reconèixer-les: el timó, la sajolida, la camamilla, la tarongina,… com són les seves flors? I les seves fulles? Quina part de la planta recollirem?

Després, vam tornar a l’escola amb la matèria primera i posar-nos a treballar. Vam retallar les plantes i seleccionar-les per fer-ne els remeis. Vam fer oli de calèndula per cuidar la nostra pell, alcohol d’herbes per les contusions o escalfar la musculatura, farcellets d’herbes per cuinar o bosses d’olor per l’escola. Vam acabar la jornada compartint una infusió de timó i conversant amb elles.

Vam aprendre que amb les plantes del nostre entorn podem alleugerir i millorar malestars o incidents relacionats amb la nostra salut o benestar. Podem evitar mals de panxa o afeccions gastrointestinals amb la camamilla, la globulària, el timó, la agrimònia, el trèvol o la sajolida. Per als constipats i infeccions a les vies respiratòries ens poden ajudar plantes com el trèvol, el marreu, la rosella o el plantatge. Per la pell la calèndula i l’heura. I altres com el timó i el romaní que semblen remeis miraculosos que poden alleugerir diferents mals. Plantes per donar força, per agafar gana o simplement per gaudir del seu gust com la junsa. I així una infinitat de remeis casolans que poden ajudar-nos si ens fixem bé en el nostre entorn i en el que ens ofereix.

Quin privilegi poder compartir aquella tarda de dilluns amb la Rosa, la Carme i la Teresa. El seu saber ens va ajudar a fer-nos una mica més savis amb les plantes del nostre entorn.

 

EdA de Pujalt 2019

Els alumnes de Cicle Inicial de la ZER hem viatjat fins a l’observatori de Pujalt per tal de descobrir durant tres dies les meravelles de l’espai, les energies renovables i la meteorologia.

Dimecres 22 de maig
EdA Pujalt 22 de maig de 2019Ahir vam dedicar tot el dia al coneixement astronòmic. vam poder conèixer la mida i distància dels planetes del nostre sistema solar, les curiositats de la lluna i el poder del nostre Sol. Mitjançant jocs i experiències l’Albert, el Bernat i el Josep Maria ens van introduir en el coneixement de l’espai. Va ser una jornada intensa i apassionant que va finalitzar a les 12h amb una fantàstica observació del firmament amb telescopis des del Casal La Salle. Vam reconèixer estrelles, constel·lacions, vam descobrir estrelles que estan morint i nebuloses on neixen noves estrelles. Va ser un taller excel·lent que ni alumnes ni mestres no oblidarem.

Dijous 23 de maig

Avui hem entrat de ple en el món de les energies renovables. Hem vist com funciona un aerogenerador i quantitat d’energia elèctrica que genera. Hem experimentat amb l’electricitat i fins i tot hem comprovat com funciona un motor d’hidrogen després d’haver dissociat l’hidrogen i l’oxigen de l’aigua. Hem aprés la importància de la utilització de les energies renovables. Després ens hem desplaçat fins el peu d’un aerogenerador. 80 m. d’alçada i 12 alumnes per envoltar-lo, un autèntic gegant! Ha estat una sensació increïble ésser al peu d’aquest molí gegantí.
A la tarda ens hem trobat amb el Daniel, un expert ornitòleg que ens ha fet un passeig pels boscos del voltant descobrint les plantes i arbres de l’entorn alhora que identificàvem el cant dels ocells.

I per acabar el dia, al vespre ens esperava una Pijamoteca i un súper concurs de pijames.
Un dia ben complet, us ho podeu ben creure!

Divendres 24 de maig

Ja som al darrer dia de l’estada, ens toca treballar el tercer bloc de continguts, la meteorologia.
Dins l’observatori de Pujalt hem realitzat, amb l’ajut de l’Albert, molts experiments que ens ajuden a entendre conceptes com la pressió atmosfèrica o la humitat de l’aire. Hem fet núvols, calamarsa i fins i tot neu i hem donat resposta a aquests fenòmens.
Més tard hem anat a l’exterior per conèixer els diferents aparells que es fan servir per tal de recollir dades meteorològiques.
Ha estat un matí molt interessant i profitós.

Els alumnes i mestres volem agrair al personal de l’observatori de de Pujalt la seva entrega i dedicació vers nosaltres. Han aconseguit que alumnes força xics mostrin un gran interès pels continguts treballats. Ha estat un autèntic plaer treballar amb ells.

Lladurs guanya els dos premis del vídeoMAT2019!

El passat divendres el jurat del vídeoMAT va atorgar els dos premis especials de la categoria a la nostra escola.

Aquest curs hem elaborat dos projectes matemàtics, l’un per Educació infantil i l’altre per CI. Tots dos s’han endut els dos premis de la categoria. No podem amagar la satisfacció per la feina reconeguda!
És tracta ja del quart premi que la nostra petita escola guanya en aquest concurs. La qual cosa, ens anima a continuar creant projectes matemàtics que facin progressar i gaudir alhora als nostres alumnes.
El passat divendres 17, tota l’escola ens vam desplaçar a Barcelona per tal de presentar i recollir els premis. A continuació podeu veure els moments de l’entrega de premis.
==============================================================

Guanyadors dels premis especials del vídeoMAT2019

 

El jurat del vídeoMAT2019, format per representants del CESIRE del Departament d’Educació, del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA), de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), de la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya (FEEMCAT), de la Societat Balear de Matemàtiques (SBM-Xeix), de l’Escola Andorrana, de l’eduCAC, de l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació i per persones independents del món de les Matemàtiques i el món audiovisual, ha acordat concedir els següents premis especials:
CATEGORIA D’EDUCACIÓ INFANTIL I CICLE INICIAL D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Dos premis especials:

A Llobera fem teatre!

Són les 8 del vespre i la colla de l’escola de Llobera donem el tret de sortida a la Festa Major de Llobera i Peracamps, la festa major més gran del municipi, amb dues obres de teatre.

Els més menuts, el grup dels Llobatons, han preparat durant dies una bonica versió de l’obra de l’Anna Terricabras, EL GRAN VIATGE DE LA DENT DE LLEÓ. Petits grans actors s’han posat a la pell d’una llavor que es volia plantar en un bonic jardí, d’un gat molt ben plantat, d’un mussol imponent enmig de la nit, d’estrelles mullades o de gran alçada, d’un fa sostingut en dolça melodia o d’una bonica papallona que acompanyava la dent de Lleó en el seu viatge. L’obra ha estat acompanyada amb música en directe d’acordió de la Marta Traveset i amb il·lustracions originals de l’autora de l’obra.

Després d’un petit piscolabis, els alumnes de primària han iniciat la representació de la Volta al Món en 80 dies, de Jules Verne. El nostre PhileasFogg ha lluitat per aconseguir el repte de donar la volta al món en 80 dies, acompanyat del seu intrèpid ajudant en Passepartout, la dolça Dorothy que és rescatada d’una situació violenta a l’Índia, dels agents secrets Auoda i Flanagan i de personatges que troben al llarg del viatge que els fan viure una autèntica experiència: hindús, venedores d’elefant, indis, personatges àrabs, xinesos, etc…. Tot això amb un original escenari que van elaborar els alumnes encapçalats per en  JOMA, dibuixant i artista.

Aquesta experiència, que realitzem any rere any, sosté dos dels pilars que defineixen la línia d’escola. Per una banda, ser l’escola del poble i formar part d’aquest, més enllà del dia a dia. Així participar en els actes de la festa major, la fira de l’Empelt, el Nadal o les caramelles, fomenten la pertinença al poble, a la comarca i al país fent als alumnes coneixedors dels actes culturals i de les tradicions del seu entorn.

Per l’altra el treball del teatre, un treball transversal que engloba la preparació d’una gran obra de teatre en la seva totalitat: el treball en equip, l’esforç, el respecte, la lectura, la interpretació, la creació de l’escenari, el control i gestió emocional, els valors com l’oferiment, l’esforç, la perseverança, etc.

Els alumnes comencen des de ben petits i repeteixen l’experiència fins a finalitzar la primària. L’experiència és recordada per tots ells i, de bon grat, us volem dir, que de l’escola de Llobera surten grans intèrprets, actors i actrius.

Des d’aquí volem agrair a tots aquells que fan possible, any rere any, que el teatre de Festa Major sigui una realitat per als alumnes de la nostra escola.