L’1 D’OCTUBRE A LES ESCOLES DE LA ZER

Dilluns dia 2 d’octubre els alumnes van arribar a les aules a les nou del matí com sempre. Però no era un dia com sempre. El diumenge anterior havia deixat una petjada emocional important ens els cors de la gent i, evidentment, dels infants també.

L’escola és un espai democràtic on s’educa per la llibertat d’expressió, per la defensa dels drets fonamentals de les persones i pel respecte vers qualsevol pensament. A les aules hi ha cabuda per a totes les ideologies que respectin els drets fonamentals de les persones i això ens ajuda a créixer i ens enriqueix. I sobretot, és un espai de diàleg on s’educa per a la no violència.

Els nens, aquell dia tenien tants dubtes, tants sentiments contradictoris, tantes coses que no entenien, que va ser un dia per aturar els horaris habituals i parlar. Vam parlar de ràbia, de tristesa, de pena, de por, de valentia, d’orgull, d’esperança…

Com podia ser que la policia fos la que repartís cops cap a persones que tan sols defensaven les seves idees de manera pacífica? Com podia ser que anar a votar fos tant castigat? Com podia ser que la gent tingués por dels agents dels quals esperem que ens defensin?

La veritat que va ser difícil explicar-los allò que ni tant sols els adults entenem.

A les 12 del migdia, les set escoles de la ZER del Solsonès, ens vam adherir a la crida  que la Taula per la Democràcia va fer. Una aturada d’uns minuts per defensar els drets i les llibertats de les persones i per castigar els fets violents que es van viure el dia 1 d’octubre als col·legis electorals.

Així, amb dibuixos, amb minuts de silenci, amb imatges i símbols, amb cassolades,  amb abraçades,… vam fer un clam al respecte, a la dignitat de les persones, a la pau i sobretot a la llibertat.

El dia 3 ens vam adherir a l’aturada general en defensa de la dignitat humana i dels drets humans, en contra de la violència i a favor de la llibertat d’expressió i, amb aquesta aturada, volíem denunciar la brutalitat dels fets succeïts el passat 1 d’octubre.

La ZER del Solsonès en defensa de la democràcia i dels drets de les persones.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *