SORTIDA FINAL MASTERXEF A CAN JOVAL

El passat dimarts 5 de juny les/els alumnes  de primària vam fer una sortida a la casa de colònies de Can Joval per tal de cloure el projecte interdisciplinari: “Del camp a taula”. En arribar a la casa,  vam  explicar com aniria la jornada i vam repartir-nos en grups. Aquests grups estaven formats per alumnes de diferents edats i escoles de la ZER que al llarg del curs ja han anat elaborant un seguit de receptes de plats amb productes del camp. La primera tasca va ser posar nom al grup i fer unes valoracions generals sobre el projecte. Un cop acabada aquesta activitat inicial, ens vam posar en acció, o més ben dit, ens vam rentar les mans i ens vam posar el davantal per la primera prova: preparar un esmorzar saludable on la fruita hi jugava el paper principal. A continuació, el jurat va fer el primer veredicte tot valorant el treball en equip, la presentació del plat i la professionalitat,  entre altres ítems.

Finalitzada la primera prova, els nostres xefs van poder esmorzar el què ells havien preparat i van poder gaudir d’un temps d’esbarjo abans de fer la segona prova: un plat principal i únic on l’aliment base era l’arròs bullit, que havien  de combinar amb un seguit d’ingredients obligatoris (pastanaga, olives, blat de moro i tomàquet) i uns altres a escollir (remolatxa, maionesa, cogombre, tonyina i sèsam). Cal dir que en les dues rondes tots els participants podien fer servir un seguit d’estris per tal de facilitar la manipulació dels aliments així com per fer els respectius emplatats; el grup havia d’elaborar un plat pel jurat i un altre per cada  membre. Al final de la jornada, havent fet una bona neteja i endreçada general, el jurat va fer el lliurament de diplomes valorant les diferents categories.