Albera sense Frontera

Albera sense Frontera és un projecte transfronterer en què centres del Principat de Catalunya s’agermanen amb centres de la Catalunya Nord per portar a terme projectes transdisciplinaris compartits i donar a conèixer la Serra de l’Albera per ambdues bandes.

A la ZER treballem el projecte des de les àrees de coneixement del medi i d’educació física mitjançant sortides com la pernocta al veïnat de Requesens, l’acampada als Aiguamolls de l’Empordà, la ruta al Puig de l’Àliga i la ruta a Sant Onofre. Des de l’àrea de francès -2a llengua estrangera- ho fem amb la correspondència i la trobada amb alumnat de la Catalunya Nord a Paulilles, Sureda, fort de Bellaguarda i Cotlliure.

Els objectius són:

• Establir vincles de treball col·laboratiu entre escoles de la Catalunya Nord i del Principat.

• Donar a conèixer l’entorn de l’Albera per ambdues bandes.

• Adonar-se que el Rosselló és més a prop del que sovint pensem.

• Prendre consciència de la necessitat de dur la documentació adient a l’hora de viatjar.