Experiments i olives

El passat dijous 9 de novembre, els alumnes de l’escola la Miranda vam collir les olives de l’olivera per a menjar-nos-les. Degut això, ens van sorgir uns dubtes que vam resoldre fent diversos experiments.

El primer dubte era quina aigua bullia més aviat: la que portava sal o la que no en portava. Ja que per a fer les olives mortes s’havia d’escalfar l’aigua. Vam posar a escalfar una olla en sal i una sense amb un termòmetre a dintre. El resultat va ser que l’aigua en sal va bullir abans.

El segon dubte era si l’ou flotava en aigua perquè per a saber la quantitat de sal que necessitaven les altres olives es feia la mesura de “l’ou a pesseta”. Quan vam posar l’ou a l’aigua no flotava però a mesura que anàvem posant sal, l’ou anava pujant.

El tercer dubte era quin ou girava més ràpid si el bullit o el fresc.

Vam agafar els ous i els vam fer girar els dos a la vegada i el que girava més ràpid i durava més era l’ou bullit.

Finalment l’últim dubte va ser quin ou arribaria abans al terra si el bullit o el fresc. El mestre va pujar al sostre i va deixar caure els dos ous a la vegada. I aquí teniu el resultat: