Qui som

L’Escola L’Alzinar és l’escola rural de Campins amb una llarguíssima història (s’han trobat documents de l’any 1871). Històricament sempre havia estat situada a la Plaça de la Vila, al costat de l’Ajuntament, però a l’any 2007 es va construir un nou edifici que, aprofitant tot el seu entorn, acull les activitats pedagògiques que tenen com a objectiu afavorir l’autonomia, el desenvolupament de totes les capacitats dels nens i les nens i la implicació amb l’entorn.

Tota la comunitat educativa i especialment els/les mestres, juntament amb les famílies els acompanyem en aquest apassionant procés de creixement personal fonamentat en el joc, el propi esforç, la relació amb els altres i un bon treball de les emocions.

Som una escola on hi ha tres comunitats, la dels petits, la dels mitjans i la dels grans distribuides en tres aules diferents. El fet de ser una escola rural ens permet gestionar els agrupaments dels alumnes d’acord amb les necessitats de cada moment.

Amb aquests agrupaments, els nens i nenes més grans de cada grup són més autònoms, coneixen les rutines i poden ajudar als més petits, posant en valor el seu coneixement i, si cal, poden reforçar aspectes que no hagin quedat ben assolits donant peu a què la mestra pugui gestionar millor l’aula.