Qui som

Benvinguts a l’escola Pont Trencat!

Ens presentem!

Som una escola de titularitat pública, rural que acull els nivell d’educació Infantil i Primària.

Essent conscients però de les dissemblances en les característiques de les poblacions i de les escoles, l’equip de mestres de cada escola adapta la seva programació dins el marc del Projecte Educatiu de ZER i del projecte de direcció propi.

Història

L’escola Pont Trencat és un centre educatiu de titularitat pública que va néixer el 1983.

Actualment està ubicada al barri Moixerigues ( al costat de la sortida de l’autopista de Sant Celoni) i compte amb unes instal·lacions inaugurades el 2009.

L’edifici està construït en una sola planta baixa on podem trobar els diferents espais destinats a  les aules, la biblioteca, l’aula d’informàtica, la recepció i el despatx de direcció, els serveis i el menjador… A l’exterior es troben els patis d’esbarjo amb pista poliesportiva, zona de jocs infantil i l’hort.Es tracta d’una escola petita i acollidora situada en un entorn privilegiat, a les faldes del Montseny.

L’escola forma part de la ZER Baix Montseny, juntament amb les escoles l’Alzinar (Campins) i Puig Drau (Montseny), amb les que comparteix els documents de centre com el projecte educatiu. Aquest i els altres documents, estan visibles al web.

Com us definiríeu?

Som una escola petita i acollidora, amb un entorn privilegiat a les faldes del Montseny. Ens agrada fer partícips a les famílies i engrescar a tota la comunitat educativa per tirar endavant nous projectes i assolir així noves metes.

Partim de la base que l’aprenentatge es dona quan l’alumne hi participa activament en i ho fa de forma motivadora,  per això treballem de manera cooperativa i amb diferents nivells, fomentant sempre l’educació emocional. Això ho aconseguim amb actuacions com el treball cooperatiu, els tallers, el consell d’infants i les adaptacions de les activitats a l’alumnat durant el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Presumim de tenir un nombre reduït d’alumnes per aula i això permet portar a terme un treball més dinàmic i proper a les individualitats de cada nen/a.

Ens mostrem com una escola respectuosa amb el medi ambient i estem molt sensibilitzats en el tema de l’estalvi energètic, la reutilització i el reciclatge de materials.

Projectes i programes que ens defineixen: escacs, hort, Ens cuidem, biblioteca i impuls a la lectura, padrins i fillols, lectura en família, Ara Art, Apadrinem el Patrimoni, escola de bosc, ball de gitanes, ball de bastons, Clika, Cantania, ràdio Rept E, tallers intercicles, micro espais,

Activitats de centre: teatre, Sortides d’entorn, concert de Nadal, caga-tió, Carnestoltes, la Mona, tastet PIM PAM

Activitats en família: lectura en família, estima’t Pont Trencat, xerrades, tardes en família, Pla de comunicació, Consell Escolar

Activitats amb la ZER: Castanyada, Jornades d’atletisme, CIMS, Sant Jordi, colònies, comissions, formació i Consell Escolar de ZER.

Activitats amb l’ajuntament: Projecte Entrada, educació afectivo-sexual, Consell Escolar

Ens vols conèixer més? Clica l’enllaç de sota!

Enllaç vídeo qui és l’escola Pont Trencat.

Enllaç al vídeo del projecte Ara Art

Enllaç al projecte Escola de bosc

“Educar és escoltar, acompanyar i dialogar per construir una autoestima sana, un caràcter fort i una ment oberta.”