Fem Òpera!

FEM ÒPERA!

Crònica per Iris Alsina (Pla d’Acció “Periodistes de la SINS!”)

El passat divendres 13 d’Abril alguns alumnes de primer i segon d’ESO de la SINS Cardener vam anar al Teatre Kursaal de Manresa a cantar.

Aquesta activitat es fa cada any i ajunta a alguns instituts de la Catalunya central per tal que els alumnes puguin viure una experiència conjunta d’arts escèniques. És el projecte “Fem Òpera!”. L’obra es representa dimecres, dijous i divendres. A nosaltres ens va tocar cantar el divendres junt amb l’Institut Alexandre de Riquer de Calaf, FEDAC de Manresa, Ave Maria de Manresa i Vedruna de Berga.

Ens van citar a les 17:45h a fora del Kursaal i l’obra començava a les 20:00h. Quan vam entrar, vam fer un assaig general amb els actors i l’orquestra per primer cop. L’obra d’aquest any es titulava “El petit escuraxemeneies”. Tractava sobre un nen, en Sam, que havia estat venut pel seu pare i que amb  8 o 9 anys va haver d’anar a treballar d’escuraxemeneies. Els seus caps eren molt cruels. Un dia el Sam es va quedar atrapat a la xemeneia i els nens i nenes de la casa el van sentir. Van aconseguir treure’l d’allà i van haver d’amagar-lo per tal que no li fessin mal.

Aquesta història va estar representada per uns actors d’escena, que actuaven i posaven en context al públic. Durant l’obra, el nostre cor que érem unes dues-centes persones, vam cantar sis cançons.

Va ser una molt bona experiència que recomano a tothom. El treball que portàvem fent des de feia uns mesos va donar els seus fruits i va tenir un molt bon resultat.

Iris Alsina